Fabryczne Suzuki Jimny doskonale sprawdza się w czasie rekreacyjnej jazdy w terenie. Jednak chcąc często pokonywać przeszkody terenowe, warto zainwestować w kilka podstawowych przeróbek. Jazda będzie wtedy jeszcze bardziej skuteczna i przyjemna. Zacząć można od założenia solidnych, metalowych osłon podwozia. Bez kłopotu podniesiemy zawieszenie. Najczęściej korzystamy z 2-calowego "liftu", jednak wtedy pogarsza się precyzja prowadzenia samochodu. Receptę znalazł na to znany z tuningu Jimny'ego Tomasz Traskiewicz - tuningowe wahacze przeszły test na rajdzie Drezno-Wrocław. Przy okazji mamy rozwiązany jeszcze jeden kłopot - fabryczne wahacze są delikatne i bardzo wrażliwe na jakiekolwiek uderzenia. Dla amatorów prawdziwego off-roadu firma Moser przygotowała cały zestaw podnoszący auto aż o 10 cm. W jego skład wchodzą m.in. sprężyny, amortyzatory (Rancho), wahacze i dłuższe przewody hamulcowe. Ze względu na niską masę własną i gabaryty w Jimnym można zastosować nieco delikatniejsze elementy (np. słabszą wyciągarkę). Zaoszczędzimy w ten sposób sporo pieniędzy (produkty są tańsze niż do dużych terenówek) i nie będziemy zwiększać masy. Zderzak Metalowy, z mocowaniem wyciągarki Jako jedna z pierwszych przeróbekw samochodzie terenowym pojawia się zazwyczaj wyciągarka oraz metalowy zderzak, lepiej chroniący przednią część auta. Znajdziemy taki w ofercie australijskiej firmy ARB (modele do 2005 roku, nie pasuje do diesli). Połączony jest z delikatnym orurowaniem (obejmującym reflektory), ma przygotowane miejsce do montażu wyciągarki oraz rolek. Bardzo dobrze dopasowany, wysoka jakość wykończenia. Otwory do kierunkowskazów. Masa około 55 kg. Fabrycznie dostarczany w kolorze czarnym. Zderzak ten niestety nie ma homologacji europejskiej. Wyciągarka Lekkie i stosunkowo tanie "elektryki" Do zadań terenowych o średnim stopniu trudności wystarczy zastosować wyciągarkę o udźwigu nominalnym około 6500 funtów (2925 kg). Takie produkty są stosunkowo lekkie - np. T-Max 6500 z liną stalową waży 30 kg, masę można jeszcze obniżyć stosując linę syntetyczną. Miłośnicy napędu mechanicznego wymieniają reduktor na podzespół z Samuraia, który nieco łatwiej przystosować do zewnętrznego odbioru mocy, a do tego bez kłopotu można podwyższyć przełożenie (w ofercie Calmini nawet do 6,5:1). T-Max EW6500/121580 zł Powerwinch PW 361280 zł Mile Marker PE60002320 złZawieszenie Bez trudu podniesiemy auto o 4-10 cm Sprężyny, amortyzatory, amortyzatory skrętu - w ofercie każdego sklepu 4x4 znajdziemy wiele elementów do Jimny'ego. Ciekawą ofertę ma serwis Tomasza Traskiewicza - to wzmocnione wahacze korygujące zmiany w geometrii kół wynikające z podniesienia zawieszenia o 5 cm. Sprężyny OME przód +4 cm875 zł Sprężyny OME tył +4 cm875 zł Spr. Trail Master przód +4 cm755 zł Spr. Trail Master tył +4 cm770 zł Kpl. Trail Master +5 cm3040 złKpl. zawieszenie +10 cm6900 złFelgi i opony Szeroka gama dostępnych modeli Felgi stalowe i aluminiowe, opony o różnej rzeźbie bieżnika (szosowe, zimowe, terenowe) - Jimny ma małe koła, ale bez kłopotu dobierzemy poszukiwany zestaw. Rozmiar śrub mocujących 5x139,7. Goodyear Wrangler ATR300 zł/szt. BF Goodrich M/T410 zł/szt. Dystanse Hofmann 30 mm900 zł Bullface Modular 7x15 cali265 zł/szt. DOTZ Hammada 7x15 cali430 zł/szt.Akcesoria firmowe Dominują dodatki stylistyczne W salonach Suzuki znajdziemy gruby katalog akcesoriów. Są w nim jednak głównie elementy stylistyczne - nakładki na zderzak przedni, progi, alufelgi. Spośród elementów funkcjonalnych do katalogu trafiły poprzeczki bagażnika, uchwyty do przewozu nart, hak holowniczy. Warto zwrócić uwagę na praktyczną kuwetę zabezpieczającą wnętrze oraz kratkę oddzielającą kokpit od bagażnika. Spoiler tylny600 zł Osłona koła905 zł Wykładzina bagażnika1145 zł Kratka oddzielająca bagażnik1230 złDo terenu Blokady, osłony, snorkel Zarówno tylny jak i przedni most napędowy bez kłopotu wyposażymy w blokadę firmy ARB (dodać trzeba jeszcze kompresor). Przed wyjazdem w teren warto pomyśleć o osłonach. W ofercie firmy Asfir znajdziemy komplet zabezpieczeń: zawieszenia, mostów, zbiornika paliwa, skrzyni biegów. Małe osłonki (EGR za 250 zł) założyć też można na reflektory.Osłona przedniego mostu900 zł Osłona tylnego mostu690 zł Blokada ARB przód3000 zł Blokada ARB tył3300 zł Snorkel Air Tec1280 zł