Efektem jest nie tylko niższa emisja spalin i spełnienie norm Euro 4 i Euro 5, ale też lepsze osiągi silnika i niższe zużycie paliwa. Technologię SCR stosują w swoich najnowszych silnikach także inni producenci autobusów.

Już w drugiej połowie 2006 roku, na terenie Unii Europejskiej, w życie wejdzie nowa norma dotycząca dozwolonych parametrów emisji spalin przez pojazdy - Euro 4. Najważniejsze zmiany jakie wprowadzi to znaczne zmniejszenie  dopuszczalnego  poziomu emisji tlenków azotu (o 30%) i cząstek stałych (aż o 80% w stosunku do Euro 3). Norma Euro 5, której wejście planowane jest na przełom 2008 i 2009 wymusi dalszą redukcję emisji tlenków azotu.

Podstawą do stworzenia "czystego" pojazdu Volvo są zoptymalizowane silniki o dużej wydajności, zapewniające możliwie najpełniejsze spalanie oleju napędowego. Oznacza to, że Volvo zaprojektowało silniki, które działają tak wydajnie, że zawartość cząstek stałych w gazach spalinowych jest na tyle niska, że nie ma konieczności instalacji żadnych dodatkowych filtrów oraz przeprowadzania  procesu dalszego oczyszczania.

Kiedy spaliny opuszczają silnik pozostaje jedynie odfiltrowanie zawartych w nich tlenków azotu. Na tym etapie wykorzystywana jest technologia SCR (selektywna redukcja katalityczna). Jest to skuteczna i przetestowana metoda oczyszczania gazów spalinowych, od dawna stosowana w jednostkach prądotwórczych. Polega ona na wtryskiwaniu mieszanki mocznika i wody, znanej jako AdBlue, do gazów spalinowych. Pod wpływem ciepła w układzie wydechowym mocznik zamienia się w amoniak i dwutlenek węgla. Następnie amoniak reaguje z tlenkami azotu w katalizatorze, przetwarzając je w lotny azot i parę wodną. Wszelkie pozostałości amoniaku również są zamieniane w lotny azot i wodę w zintegrowanym katalizatorze Clean-Up.