Wprowadzenie nowej jednostki może uatrakcyjnić ofertę Hyundaia ix35. W porównaniu z mocniejszym silnikiem Diesla (o mocy 136 KM) auto w analogicznej wersji wyposażeniowej jest tańsze o 9 tys. zł. Czy nowy motor okaże się na tyle dobry, że warto zaoszczędzić tę kwotę?
Nadwozie/jakość. Nowocześnie wyglądająca karoseria skrywa wnętrze, w którym przestronnie jest w obu rzędach siedzeń. Szkoda tylko, że z przodu podróżuje się na fotelach z niedostatecznym trzymaniem bocznym. Cieszy natomiast to, że w mroźne dni komfort podróżowania podwyższa podgrzewanie siedzeń (w testowanej wersji Style – standardowe z przodu i z tyłu). Nie bez znaczenia jest także wysoka jakość materiałów wykończeniowych (siedzenia pokryto materiałowo-skórzaną tapicerką) oraz bezproblemowe sięganie do wszystkich przełączników. Podczas długich podróży z dużym bagażem docenimy z pewnością pojemny kufer.
Układ napędowy/Osiągi. Silnik nie imponuje wysoką mocą, ale pamiętajmy, że w tej wersji ix35 nie występuje z napędem 4x4, który ograniczyłby dynamikę auta. Już w niskim zakresie prędkości obrotowych motor bez ociągania zabiera się do pracy. Moment obrotowy o wartości 260 Nm jest uzyskiwany przy 1250 obr./min, a to zapewnia dobrą elastyczność. Taka charakterystyka jednostki napędowej sprawia, że subiektywnie mamy wrażenie podróżowania dynamiczniejszym samochodem, niż 115-konne ix35 jest w rzeczywistości.
Na pochwałę zasługuje również odgłos silnika – spod maski wydobywa się tylko pomruk, który nie nasila się nadmiernie nawet podczas szybkiej jazdy. W trakcie testu nie udało nam się uzyskać spalania obiecywanego przez producenta. Wprawdzie zużycie w mieście na poziomie 7,3 l/100 km to dobry wynik, jednak to o 1 l/100 km więcej, niż podano w danych katalogowych. Dobrze oceniliśmy skrzynię biegów – przełożenia włącza się bez haczeń.
Układ Jezdny/komfort. Auta nie pokochają miłośnicy komfortu. Sztywno zestrojone zawieszenie sprawia, że ix35 nerwowo podskakuje na wybojach. Jednak taka charakterystyka układu jezdnego pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów.
Koszty/bezpieczeństwo. Cena samochodu nie jest wygórowana, tym bardziej że dotyczy bogato wyposażonej wersji Style. Hyundai ix35 w teście zderzeniowym Euro NCAP uzyskał maksymalny wynik – pięć gwiazdek.
Test Hyundaia ix35: czy SUV może być oszczędny
Test Hyundaia ix35: czy SUV może być oszczędny
Test Hyundaia ix35: czy SUV może być oszczędny
Jest tańszy od wersji 136-konnej o 9 tys. zł. Czy warto go wybrać?
Kokpit wykończono materiałami wysokiej jakości. Z bazowym dieslem auto oferowane jest z przednim napędem
Test Hyundaia ix35: czy SUV może być oszczędny
Test Hyundaia ix35: czy SUV może być oszczędny
Wprowadzenie nowej jednostki może uatrakcyjnić ofertę Hyundaia ix35. W porównaniu z mocniejszym silnikiem Diesla (o mocy 136 KM) auto w analogicznej wersji wyposażeniowej jest tańsze o 9 tys. zł. Czy nowy motor okaże się na tyle dobry, że warto zaoszczędzić tę kwotę?