Galeria zdjęć
Był to sześciocylindrowy, rzędowy o pojemności skokowej 2.4 l z turbodoładowaniem o mocy 115 KM (524td) i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Produkowany w okresie od września 1983 r. do grudnia 1987 roku. W marcu 1986 r. ofertę uzupełniała jednostka wolnossąca o mocy 86 KM (524d). Wszystkie nowsze modele BMW miały już turbo.
Druga generacja wysokoprężnych silników sześciocylindrowych M51, znana m.in. z BMW 525tds przetrwała w produkcji do 2000 roku. Kolejna M57 miała już system wtrysku paliwa common rail i dwie turbosprężarki. Natomiast aktualna, czwarta generacja N57 otrzymała unikalne, potrójne doładowanie. Obecnie produkowany Diesel BMW ma sześć cylindrów i pojemność skokową 3.0 litra oraz moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 560 Nm.
BMW524td (E28), które miało premierę we wrześniu 1983 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Był to sześciocylindrowy, rzędowy o pojemności skokowej 2.4 l z turbodoładowaniem o mocy 115 KM (524td) i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Produkowany w okresie od września 1983 r. do grudnia 1987 roku. W marcu 1986 r. ofertę uzupełniała jednostka wolnossąca o mocy 86 KM (524d). Wszystkie nowsze modele BMW miały już turbo.
BMW524td (E28), które miało premierę we wrześniu 1983 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Był to sześciocylindrowy, rzędowy o pojemności skokowej 2.4 l z turbodoładowaniem o mocy 115 KM (524td) i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Produkowany w okresie od września 1983 r. do grudnia 1987 roku. W marcu 1986 r. ofertę uzupełniała jednostka wolnossąca o mocy 86 KM (524d). Wszystkie nowsze modele BMW miały już turbo.
BMW524td (E28), które miało premierę we wrześniu 1983 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Był to sześciocylindrowy, rzędowy o pojemności skokowej 2.4 l z turbodoładowaniem o mocy 115 KM (524td) i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Produkowany w okresie od września 1983 r. do grudnia 1987 roku. W marcu 1986 r. ofertę uzupełniała jednostka wolnossąca o mocy 86 KM (524d). Wszystkie nowsze modele BMW miały już turbo.
BMW524td (E28), które miało premierę we wrześniu 1983 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Był to sześciocylindrowy, rzędowy o pojemności skokowej 2.4 l z turbodoładowaniem o mocy 115 KM (524td) i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Produkowany w okresie od września 1983 r. do grudnia 1987 roku. W marcu 1986 r. ofertę uzupełniała jednostka wolnossąca o mocy 86 KM (524d). Wszystkie nowsze modele BMW miały już turbo.