Peugeot 508 RXH - nadwozie

Peugeot 508 RXH prezentuje się bojowo. Osłony podwozia, nadkoli i progów dodają charakteru i mogą sugerować terenowe przeznaczenie pojazdu. To jednak tylko modne dodatki. Zwiększony z 14,8 do 18,6 cm prześwit pozwala na mniej stresujące pokonywanie krawężników, jednak należy uważać na 18-calowe obręcze kół i niskoprofilowe opony.

Peugeot 508 RXH - wnętrze

Niczym nie różni się od pozostałych wersji modelu, z wyjątkiem możliwości wykończenia siedzeń miłą w dotyku alcantarą. Pozytywnie zaskakuje bardzo dobre wykończenie, niczym w aucie premium, mimo że Peugeot 508 RXH jest już na rynku od kilku lat. Niewielki ekran dotykowy, do tego wiele przycisków na kokpicie. Kabinę pojazdu dobrze wytłumiono, okazuje się także przestronna. Cztery osoby mają zapewnione komfortowe warunki podróżowania. Należy pochwalić wygodne przednie fotele. Bagażnik ma przyzwoite 550 litrów pojemności i regularne kształty, co ułatwia jego pełne zagospodarowanie. Pod podłogą kufra zmieściło się koło dojazdowe.

Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat
Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH - silnik

Dobrze znany 2.0 BlueHDi w najnowszej wersji generuje 180 KM i 400 Nm momentu obr. Motor sprawnie napędza kombi tej wielkości (w RHX nie ma innego wyboru) i zadowala się przy tym niewygórowanym zużyciem paliwa – średnio ok. 7,5 l/100 km, w trasie: 6,3 l. Sześciostopniowa skrzynia automatyczna nie należy do najszybszych (nawet w trybie Sport), ale w samochodzie tego typu spisuje się poprawnie.

Peugeot 508 RXH - prowadzenie

Francuskie auta kojarzą nam się z miękkim resorowaniem, tymczasem Peugeot 508 RXH ma stosunkowo sztywne nastawy. To może dziwić, gdyż podwyższony wariant powinien lepiej sprawować się podczas jazdy po drogach o gorszej jakości (takie jest jego przeznaczenie). W 508 RXH nie zastosowano amortyzatorów ze zmienną siłą tłumienia. Twarde zawieszenie Peugeota niezbyt sprawdza się na nierównościach. W zamian na równej drodze auto zachowuje się stabilnie i zbytnio nie przechyla się na zakrętach, podobnie jak zwykłe kombi.

Peugeot 508 RXH - koszty

Peugeot 508 RXH nie jest tani, ale to flagowa wersja z najmocniejszym turbodieslem i „automatem”. 155 900 zł to niemała kwota, ale należy uwzględnić niewątpliwie bogate wysposażenie.

Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat
Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH - to nam się podoba

Dobre materiały wykończeniowe, przestronne wnętrze, wygodne fotele, bogate wyposażenie, dynamiczny silnik, duży zasięg.

Peugeot 508 RXH - to nam się nie podoba

Wysoka cena, brak przegródek na podręczne rzeczy, zbyt twarde zawieszenie jak na terenowy charakter auta, niedostępny napęd 4x4.

Peugeot 508 RXH - naszym zdaniem

Modny wygląd i to wszystko. Trwa szał na uterenowione wersje samochodów. Peugeot 508 RXH wpisuje się w ten trend pozorów. W rzeczywistości to uatrakcyjniona wizualnie topowa odmiana rodzinnego kombi.

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory turbodiesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 1997 cm3
Moc maksymalna 180 nm przy 3750 obr./min.
Maks. momnent obrotowy 400 nm przy 2000 obr./min.
Napęd/skrzynia biegów przedni/automat. 6b
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Prędkośc maksymalna 220 km/h
Średnie spalanie testowe 7,5 l/100 km
Długość/szerokość/wysokość 4817/1853/1525 mm
Pojemność bagaznika 550-1588 l
Masa własna/ładowność 1540/640 kg
Cana podst. testowanej wersji 155 900 zł

.