Peugeot 508 RXH - nadwozie
Peugeot 508 RXH prezentuje się bojowo. Osłony podwozia, nadkoli i progów dodają charakteru i mogą sugerować terenowe przeznaczenie pojazdu. To jednak tylko modne dodatki. Zwiększony z 14,8 do 18,6 cm prześwit pozwala na mniej stresujące pokonywanie krawężników, jednak należy uważać na 18-calowe obręcze kół i niskoprofilowe opony.
Peugeot 508 RXH - wnętrze
Niczym nie różni się od pozostałych wersji modelu, z wyjątkiem możliwości wykończenia siedzeń miłą w dotyku alcantarą. Pozytywnie zaskakuje bardzo dobre wykończenie, niczym w aucie premium, mimo że Peugeot 508 RXH jest już na rynku od kilku lat. Niewielki ekran dotykowy, do tego wiele przycisków na kokpicie. Kabinę pojazdu dobrze wytłumiono, okazuje się także przestronna. Cztery osoby mają zapewnione komfortowe warunki podróżowania. Należy pochwalić wygodne przednie fotele. Bagażnik ma przyzwoite 550 litrów pojemności i regularne kształty, co ułatwia jego pełne zagospodarowanie. Pod podłogą kufra zmieściło się koło dojazdowe.
Peugeot 508 RXH - silnik
Dobrze znany 2.0 BlueHDi w najnowszej wersji generuje 180 KM i 400 Nm momentu obr. Motor sprawnie napędza kombi tej wielkości (w RHX nie ma innego wyboru) i zadowala się przy tym niewygórowanym zużyciem paliwa – średnio ok. 7,5 l/100 km, w trasie: 6,3 l. Sześciostopniowa skrzynia automatyczna nie należy do najszybszych (nawet w trybie Sport), ale w samochodzie tego typu spisuje się poprawnie.
Peugeot 508 RXH - prowadzenie
Francuskie auta kojarzą nam się z miękkim resorowaniem, tymczasem Peugeot 508 RXH ma stosunkowo sztywne nastawy. To może dziwić, gdyż podwyższony wariant powinien lepiej sprawować się podczas jazdy po drogach o gorszej jakości (takie jest jego przeznaczenie). W 508 RXH nie zastosowano amortyzatorów ze zmienną siłą tłumienia. Twarde zawieszenie Peugeota niezbyt sprawdza się na nierównościach. W zamian na równej drodze auto zachowuje się stabilnie i zbytnio nie przechyla się na zakrętach, podobnie jak zwykłe kombi.
Peugeot 508 RXH - koszty
Peugeot 508 RXH nie jest tani, ale to flagowa wersja z najmocniejszym turbodieslem i „automatem”. 155 900 zł to niemała kwota, ale należy uwzględnić niewątpliwie bogate wysposażenie.
Peugeot 508 RXH - to nam się podoba
Dobre materiały wykończeniowe, przestronne wnętrze, wygodne fotele, bogate wyposażenie, dynamiczny silnik, duży zasięg.
Peugeot 508 RXH - to nam się nie podoba
Wysoka cena, brak przegródek na podręczne rzeczy, zbyt twarde zawieszenie jak na terenowy charakter auta, niedostępny napęd 4x4.
Peugeot 508 RXH - naszym zdaniem
Modny wygląd i to wszystko. Trwa szał na uterenowione wersje samochodów. Peugeot 508 RXH wpisuje się w ten trend pozorów. W rzeczywistości to uatrakcyjniona wizualnie topowa odmiana rodzinnego kombi.
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi - dane techniczne
Silnik: typ/cylindr/zawory | turbodiesel/R4/16 | |
Pojemnośc skokowa | 1997 cm3 | |
Moc maksymalna | 180 nm przy 3750 obr./min. | |
Maks. momnent obrotowy | 400 nm przy 2000 obr./min. | |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/automat. 6b | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,9 s | |
Prędkośc maksymalna | 220 km/h | |
Średnie spalanie testowe | 7,5 l/100 km | |
Długość/szerokość/wysokość | 4817/1853/1525 mm | |
Pojemność bagaznika | 550-1588 l | |
Masa własna/ładowność | 1540/640 kg | |
Cana podst. testowanej wersji | 155 900 zł |
.