Skoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 – SUV-y wyprą z rynku kompakty
Analitycy rynkowi wieszczą, że popyt na małe SUV-y będzie coraz większy i to właśnie ta klasa pojazdów zdetronizuje najlepiej sprzedające się obecnie kompakty. Czy to oznacza, że debiutujący w tym roku Karoq miałby cieszyć się większą popularnością od wieloletniego hitu sprzedażowego Skody – Octavii? Dziś wydaje się nam to niemożliwe, ale czas pokaże. Na razie, testując topowy wariant silnikowy i wyposażeniowy, przyjrzymy się, co potrafi kompaktowy SUV ze znaczkiem Skody.
Skoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 – SUV funkcjonalny jak van
Podwyższone nadwozie ma typową dla Skody, a raczej dla aut z Grupy VW, skromną, lecz zgrabną stylistykę. Wyższa pozycja za kierownicą ułatwia zajmowanie miejsc przez dorosłych oraz zapinanie dzieci w fotelikach. Gwarantuje także lepszą widoczność kierowcy, który siedzi wyżej niż w kompakcie. Wnętrze jest obszerne, zwłaszcza prowadzący ma pełną swobodę ruchów. Z tyłu także będzie wygodnie dwójce dorosłych pasażerów, choć ilość miejsca na kolana jest mniejsza niż w Octavii.
Za dopłatą 1800 zł można zamówić system Varioflex, który składa się z trzech niezależnie regulowanych foteli z możliwością przesuwania, złożenia, ustawienia pionowo, a nawet wymontowania. Po wykonaniu ostatniej czynności tworzy się gigantyczna jak na auto tej klasy przestrzeń bagażowa, wynosząca 1810 l. Tyle że ci, którzy wybiorą Varioflexa, nie będą mogli zamówić podwójnej podłogi w bagażniku, tym samym nie uzyskają płaskiej powierzchni po złożeniu oparć siedzeń.
Funkcjonalne rozwiązanie, jakim jest Varioflex, ogranicza też wygodę podróżowania z tyłu, gdyż dwa fotele są drobne, a konstrukcja zajmuje nieco miejsca. W przypadku seryjnych tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa wynosi 521 l. System Varioflex zabiera aż 42 l. Dużo!
Silnk: typ/cylindry/zawory | t.diesel/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie/napęd rozrządu | common rail/łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1963 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 150/3500 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 340/1750-3000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,3 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 195 |
Śr. spal. fabr. (l/100 km) | 5,2 |
Emisja CO2 (g/km) | 137 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 7 (2-sprzęgłowa)/4x4 |
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) | 479-1605 (1810)/55 |
Marka i model opon test. auta | Dunlop Winter Sport 3D |
Rozmiar opon | 225/50 R 18 |
Cena wersji Style 2.0 TDI DSG 4x4 | 131 500 zł |
Więcej informacji na temat testu Skody Karoq znajdziecie w Auto Świecie nr. 2/2018 z 8 stycznia.
Kokpit jest solidnie wykończony i łatwy w obsłudze. W wersji Style w standardzie 2-strefowa klimatyzacja automatyczna.
Wysoko umieszczone siedziska ułatwiają zajmowanie miejsc.
Z tyłu wygodnie będzie dwójce dorosłych.
W terenie możemy skorzystać z asystenta zjazdu ze wzniesienia (HDA)...
...i obserwować wskazania dotyczące m.in. kąta wychyłu nadwozia oraz wysokości n.p.m.
Za dopłatą 1800 zł można zamówić system Varioflex, który składa się z trzech niezależnie regulowanych foteli z możliwością przesuwania, złożenia, ustawienia pionowo, a nawet wymontowania.