Audi Q3 drugiej generacji (od 2018 r.) stało się dojrzalsze - jest sporo większe i lepiej wykończone od poprzednika. Teraz klientów czeka kolejna nowość, a mianowicie wersja Sportback o modnych kształtach coupe. Różnice pomiędzy obiema wariantami nie są duże, ale zauważalne.

Audi Q3 Sportback – nadal praktyczny i bardziej „sexy”

Kompaktowy SUV stał się nieco dłuższy (o 1,6 cm) i bardziej płaski (niższy o 2,9 cm). W dodatku wyróżnia się on bardziej muskularnymi przetłoczeniami po bokach karoserii i długo opadającą linią dachu. Q3 Sportback nie ma też aż tak garbatego tyłu, jak większe SUV-y „coupe” od konkurencji, czyli BMW X4 czy Mercedes GLC Coupe. Audi udało się wypracować własny styl.

Ze względu na wymiary i ceny najbliższymi konkurentami Q3 Sportbacka wydają się jednak BMW X2, Mercedes GLA czy Range Rover Velar. Nowe Audi ma taki sam rozstaw osi, jak standardowe Q3 (2,68 m). Podstawowa pojemność bagażnika pozostała bez zmian (530 litrów). W kabinie jest również całkiem przestronnie. Tylną kanapę można przesuwać w zakresie 130 mm (oczywiście, jest trochę mniej miejsca na głowę).

Audi Q3 Sportback – znane klocki

Samochód zbudowano z podzespołów pochodzących z innych modeli Audi. Cała deska rozdzielcza Sportbacka jest identyczna jak w standardowym Q3. Kierowca ma przed sobą efektowny, wirtualny zestaw wskaźników. Drugi ekran, lekko skierowany w jego stronę, znajduje się na środku kokpitu. Obsługa funkcji jest prosta, a system działa szybko. Trzeba przyznać, że marki Grupy Volkswagen mają świetne multimedia.

Silniki również nie stanowią niespodzianki. Początkowo na polskim do wyboru będą dwie wersje benzynowe: 35 TFSI (1.5/150 KM) i 45 TFSI quattro (2.0/230 KM). Mogliśmy przejechać się obiema. Już bazowy silnik 1.5 o mocy 150 KM z układem „mild hybrid” w zupełności wystarcza do sprawnej jazdy. Oczywiście, znacznie lepsze osiągi zapewnia 230-konna, dwulitrowa jednostka (6,5 s do „setki” zamiast 9,6). Mocniejszy wariant jest seryjnie wyposażony w skrzynię s tronic i napęd quattro. Bez dopłaty można zażyczyć sobie sportowe zawieszenie w miejsce standardowego (trzecią, już płatną opcją są adaptacyjne amortyzatory). Wtedy jest mniej komfortowo, ale pewniej w ciasnych zakrętach. Wiele zarzucić nie można progresywnemu układowi kierowniczemu. Średnie spalanie na górskim odcinku testowym Schwarzwaldu wyniosło odpowiednio: 7,5 i 8,8 l/100 km.

Nowe Q3 Sportback pojawi się w polskich salonach Audi już w październiku (produkowane w Gyor, na Węgrzech). Ceny są o 7-9 tys. zł wyższe w porównaniu ze „zwykłym” Q3. Startują od 139 900 zł za podstawową wersję 35 TFSI z przednim napędem i skrzynią manualną. Wariant 45 TFSI s tronic quattro to wydatek przynajmniej 190 500 zł.

Audi Q3 Sportback – naszym zdaniem

Od przybytku głowa nie boli - Audi wie to doskonale. Jeszcze bardziej urozmaicona oferta bez dużych nakładów finansowych na rozwój nowego modelu może wyjść tylko na dobre. Modne Q3 Sportback ma swoje argumenty, by zdobyć dla siebie miejsce na coraz ciaśniejszym rynku niedużych SUV-ów. 

Ładowanie formularza...

Audi Q3 Sportback - dane techniczne

Audi Q3 Sportback 35 TFSI 45 TFSI s tronic quattro
Pojemność i rodzaj silnika 1498 cm3, R4, t.benz. 1984 cm3, R4, t.benz.
Moc maksymalna 150 KM prz 5000-6000 obr./min 230 KM przy 5000-6200 obr./min
Maks. moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr./min 350 Nm przy 1500-4300 obr./min
Skrzynia biegów ręczna 6-biegowa aut. (dwusprzęgłowa) 7b
Napęd na przednie koła 4x4
Prędkość maksymalna 204 km/h 233 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s 6,5 s
Średnie zużycie paliwa (dane producenta) 6,0 l/100 km 7,7 l/100 km
Cena od 139 900 zł od 190 500 zł