Nadwozie/jakość
O urodzie kanciastego nadwozia Lancera trudno dyskutować - proste linie mają swoich gorących zwolenników i przeciwników. My zaliczmy się do tych pierwszych. Kabina? Bez zbędnych udziwnień, wszystko na swoim miejscu.
Dwupozycyjne przełączniki, duże, tradycyjne pokrętła sterowania nawiewem i ogrzewaniem, włączniki kierunkowskazów działające mechanicznie, na czerwono podświetlane zegary podobne do tych z Evo... Czy to wady?
Ależ nie! Bo nad wszystkim dominuje wrażenie niezwykłego dopracowania. Wnętrze nie zachwyca wyszukanym stylem ani wyposażeniem, ale nic nie trzeszczy i nie skrzypi. Kierowca czuje instynktownie, że tak będzie zawsze.
Układ napędowy/osiągi
135-konna jednostka potrafi dostarczyć dużo radości z jazdy. 2-litrowy silnik wkręca się na czerwone pole (ok. 7000 obr./min) i ciągle chce więcej. Można odnieść wrażenie, że "lubi", gdy się od niego sporo wymaga.
Przy takich osiągach średnie zużycie paliwa poniżej 9 litrów na "setkę" można uznać za rozsądny wynik. Dynamicznie jeżdżący kierowcy muszą się jednak liczyć z tym, że podczas jazdy miejskiej zapotrzebowanie na paliwo może wynieść ok. 11 litrów benzyny.
Na szczęście oszczędniejsza jazda nie stanowi problemu dzięki odpowiednio zestopniowanej skrzyni biegów. Piątego przełożenia można używać już od szybkości około 60 km/h.
Samochód przyspiesza wówczas bez żadnych szarpnięć. Jednostka napędowa Lancera charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Przy wszystkich zakresach prędkości obrotowej hałas nie jest dokuczliwy.
Układ jezdny/komfort
Obok porcji zniewalającej przyjemności z jazdy Lancer oferuje także wystarczający komfort i przestronność. Ciekawostką jest to, że mimo wyczynowego zawieszenia (standardem w wersji Intense jest obniżone, sportowe zawieszenie) nie ucierpiał na tym komfort na zwykłej drodze i pewność prowadzenia na serpentynach.
Koszty/bezpieczeństwo
Brak ESP w opcji to w tej klasie aut spory minus, jednak Lancer ma bardzo bezpieczne zawieszenie. W stosunku do japońskich konkurentów oferuje zbliżoną cenę, ale bogatsze wyposażenie seryjne. Plus za 3 lata gwarancji mechanicznej.
Cena: Mitsubishi Lancer 2.0 Intense kosztuje od 72 990 zł Wyposażenie: Seryjne: ABS, 4 airbagi, kurtyny powietrzne, klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, alufelgi, reflektory przeciwmgłowe. Opcjonalne: lakier metalizowany Więcej informacji na: http://www.mitsubishi.com.pl