W stosunku do poprzedniej wersji BMW X5 widlasta jednostka ma większą o 11 proc. moc, pozwala uzyskiwać lepsze przyspieszenie i ma mniejsze zapotrzebowanie na paliwo
Przy sporych gabarytach i masie ponad 2 ton BMW X5 4.8i rozpędza się do "setki" w czasie identycznym jak kompaktowy VW Golf z motorem 3.2 VR6 (6,5 s). Ale nie tylko osiągi silnika są zbliżone do aut sportowych.Świetne prowadzenie gwarantuje układ jezdny z wielowahaczowym zawieszeniem i napędem 4x4 (xDrive), wspomagany elektroniką.
Bezpieczeństwo na szybko pokonywanych zakrętach zapewnia aktywny układ kierowniczy (6050 zł), współpracujący z elektronicznie sterowanymi stabilizatorami przechyłów oraz regulowaną sztywnością amortyzatorów - system Adaptive Drive (opcja za 15 330 zł)
Pełną kontrolę nad pojazdem zapewniają także seryjne opony Runflat (pozwalają na jazdę po przebiciu) oraz system DSC (odpowiednik ESP). Komfort zapewnia ekskluzywnie wykończona, przestronna kabina z pojemnym bagażnikiem (620/1750 l), która pomieści teraz nawet 7 pasażerów (dopłata za trzeci rząd foteli 6850 zł).
Przeczytaj również:
Warto wiedzieć - wszystko o BMW X5 pierwszej generacji!
BMW X5 w starciu z rywalami?