Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Cadillac CTS 2.8 V6 Sport Luxury - Szlachetny amerykanin

Cadillac CTS 2.8 V6 Sport Luxury - Szlachetny amerykanin

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Druga generacja modelu, która w Polsce pojawiła się na początku 2008 r., konkuruje z najwybitniejszymi przedstawicielami niemieckiej klasy premium.Nadwozie/jakość. CTS, którego linie nadwozia inspirowane były słynnym konceptem Sixteen, zwraca na siebie uwagę i nie sposób pomylić go z żadnym innym autem w segmencie. Ma 486 cm długości i naprawdę budzi respekt. W testowanej wersji Sport Luxury poziom wykończenia i wyposażenia to absolutnie górna półka klasy premium. Znajdziemy tu skórzaną tapicerkę, chromowane elementy w kokpicie i drzwiach, podgrzewane i wentylowane fotele przednie z szerokim zakresem regulacji i pamięcią ustawień, elektrycznie sterowaną kolumnę kierownicy, a także dwustrefową, automatyczną klimatyzację.

Cadillac CTS 2.8 V6 Sport Luxury - Szlachetny amerykaninŻródło: Auto Świat

Analogowy zegar pośrodku konsoli ciekawie kontrastuje z dużym, kolorowym wyświetlaczem wysuwanym z obszytego skórą kokpitu. To dotykowy ekran, przy pomocy którego możemy sterować centrum pokładowej rozrywki, w tym nawigacją, radiem, CD i DVD oraz telewizją. Ulubione utwory można zapisywać na 40-gigowym dysku twardym. Jedyne zastrzeżenia dotyczą pojemności bagażnika, która wynosi tylko 373 litry.

Układ napędowy/Osiągi. 2.8 V6 w testowanym modelu to mniejsza jednostka z oferty Cadillaca. Moc 211 KM okazuje się jednak zupełnie wystarczająca, by dostarczyć kierowcy CTS-a satysfakcji podczas jazdy. Zastosowana do przeniesienia momentu na tylną oś automatyczna, 6-stopniowa przekładnia zmienia biegi płynnie i bez szarpnięć, szybko reagując na wciśnięcie pedału gazu. Jeśli ktoś lubi, może oczywiście zmieniać przełożenia sekwencyjnie, ale zapewniamy, że tryb automatyczny jest w zupełności satysfakcjonujący. Kwestia spalania – 12 l/100 km – ma w przypadku tego typu limuzyn znaczenie drugorzędne.

Układ Jezdny/komfort. Charakterystykę zawieszenia można określić mianem... amerykańskiej. Oznacza to, że auto jest dość miękkie i komfortowe, ale nie daje się łatwo wyprowadzić z równowagi. Duża w tym zasługa pokładowych systemów bezpieczeństwa, w tym układów Stabili Trak Traction Control odpowiedzialnych za kontrolę stabilności oraz trakcji.

Koszty/bezpieczeństwo. Wersja Sport Luxury to wydatek prawie 230 tys. zł. Po uwzględnieniu ceny wyposażenia dodatkowego, tj. podwójnego szyberdachu za prawie 9 tys. oraz systemu nagłośnienia Bose i nawigacji za 24 tys., robi się już całkiem niezła sumka. Ale niemiecka konkurencja wcale nie jest tańsza...

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków