Na pewno najważniejszą jest niska cena. Za nieco ponad 40 tys. zł otrzymuje się obszerne kombi, którego bagażnik mieści aż 700 l ładunku. A to nie koniec możliwości auta, bo po złożeniu siedzeń do dyspozycji mamy 2350 l bagażnika. Łatwy jest załadunek pojazdu. To zasługa dwuskrzydłowych drzwi otwieranych szeroko na boki. Podłoga jest idealnie równa, a mniejsze przedmioty można umieścić za siatkami na ścianach bocznych. Takie rozwiązanie zastosowano również na drzwiach tylnych. Wszystkie te udogodnienia to standard najbogatszej wersji Laureate. Dla osób potrzebujących więcej niż 5 miejsc siedzących przewidziano również 7-osobową odmianę. Od testowanej jest ona droższa o 1800 zł przy identycznym wyposażeniu seryjnym. Obejmuje ono m.in. ABS, jeden airbag, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, komputer oraz halogeny. Praktyczności nie brakuje również w części pasażerskiej. Wysokie nadwozie zapewnia mnóstwo miejsca nad głowami pasażerów. Z przodu jest go pod dostatkiem także na nogi. W drugim rzędzie miejsca wystarczy, ale przy rozstawie osi 2905 mm powinno być przestronniej. Kokpit samochodu wykonano z materiałów niskiej jakości. Plastiki są twarde i wyglądają nieciekawie. Za to cieszy duża ilość schowków. Silnik zapewnia wystarczającą dynamikę zarówno w mieście, jak i na trasie. Przeszkadza za to wysokie spalanie dochodzące nawet do 14 l/100 km podczas dynamicznej jazdy.
Dacia Logan MCV 1.6 - Praktyczność w standardzie
Gdyby o kupnie samochodu decydowała tylko uroda, Logan nie miałby większych szans na rynkowy sukces. Na szczęście ten pojazd ma ukryte zalety, które wyróżniają go dodatnio na tle konkurencji.