sztuk tego modelu. Choć pierwotnie jedynymi odbiorcami samochodu miały być rynki krajów rozwijających się, później zdecydowano się na włączenie Dacii także do zachodnioeuropejskiego "krwioobiegu". Efekt? Aż 40 tys. klientów ze Starego Kontynentu (czyli ponad 12 proc. ogółu) zdecydowało się na prostego i funkcjonalnego Logana (przeszło połowa nabywców to Francuzi). A kombi będzie jeszcze popularniejsze!Zgodnie z planem paleta Dacii ma się systematycznie rozszerzać. Podczas salonu w Paryżu po raz pierwszy pokazano Dacię MCV, czyli duże, rodzinne kombi, które może zabrać nawet 7 osób. Już zainteresowanie zgromadzonych tam dziennikarzy może świadczyć o tym, że auto ma wszelkie szanse na duże rynkowe powodzenie. W stosunku do sedana zmian technicznych jest sporo. Kombi nie powstało tylko przez nadbudowanie partii nadwozia za tylną szybą. Pierwsza podstawowa różnica to zwiększony o 27 cm rozstaw osi. Dzięki temu zapewnienia, że w 2. i 3. rzędzie siedzeń mogą komfortowo podróżować dorośli, to nietylko marketingowa gadanina. Oczywiście na dwóch ostatnich fotelach nie jest już tak wygodnie, ale w żadnym wypadku nie można powiedzieć, że zmieszczą się tam tylko dzieci. Po części to zasługa także znacznie wyższego niż w przypadku sedana dachu. Logan MCV występuje w dwóch wersjach - 5- i 7-osobowej. Przy "pełnej obsadzie" bagażnik pojazdu ma pojemność 200 l, za to w odmianie 5-miejscowej już 700 l! Po rozłożeniu siedzeń przestrzeń wzrasta do 2350 l - niejeden rzemieślnik już się cieszy. Jeśli przewidujemy natomiast wykorzystywanie auta do przewożenia rodziny, dużym usprawnieniem będą liczne schowki, których łączna pojemność wynosi aż 54 l. Nowa "benzyna" i mocniejszy dieselWprowadzeniu kombi towarzyszy też premiera nowego, benzynowego silnika 1.6 16V, który obecnie będzie najmocniejszą jednostką Dacii. W przypadku diesla modyfikacje spowodowały zwyżkę mocy o... 2 KM. Logan może być teraz wyposażony także w boczne poduszki powietrzne. Renault, do którego należy większościowy pakiet akcji Dacii i które podejmuje wszelkie decyzje z nią związane, zapowiada, że na sedanie i kombi firma nie zamierza poprzestać. Jeszcze w 2007 roku na rynek wejdzie małe auto osobowo-dostawcze (na bazie kombi), a być może także pikap. Dacia Logan MCV pojawi się w polskich salonach sprzedaży w marcu. We Francji ceny samochodu 5-osobowego (1.4) zaczynają się od 8,8 tys. euro (ok. 35 tys. zł), a 7-miejscowego (1.6/90 KM) od 10 640 euro (42,5 tys. zł).
Dacia Logan MCV - Rodzinny olbrzym
Renault mówi nawet o prawdziwej rewolucji w segmencie tanich, dużych kombi. W przypadku Logana w wersji sedan Francuzi też tak mówili i trzeba to szczerze przyznać - mieli rację! Przez 2 lata, które minęły od momentu premiery 4-drzwiowej Dacii, na rynkach całego świata sprzedano ponad 330 tys.