Najmniejszy Fiat Fiorino został poddany modyfikacjom (silniki spełniające normę spalin Euro6, zderzak jak w Fiacie Doblo, nowe multimedia), a popularny Ducato otrzymał zmodernizowaną gamę silnikową.
Fiat Fiorino – zmiany zgodne z oczekiwaniami klientów
Przy okazji face liftingu w Fiorino pojawił się nowy zderzak, podobny do tego jaki znajdziemy w większym Doblo. We wnętrzu pojawiła się pokryta skórą kierownica z przyciskami do obsługi radia. Nowy jest także zestaw wskaźników ze stałym podświetleniem. Gama silników została zmodernizowana – wszystkie spełniają normę emiski spalin Euro6. Dostępne są dwa turbodoładowane silniki Diesla 1.3 MultiJet o mocy 80 i 95 KM, jeden benzynowy wolnossący o pojemności 1.4 i mocy 77 KM oraz 1.4 Natural Power CNG o mocy 70 KM z podwójnym zasilaniem (benzyna/metan).
Nowością jest także zrobotyzowana skrzynia biegów Comfort-Matic. Nowy jest również system multimedialny z radiem z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, dostępnym opcjonalnie z systemem nawigacji satelitarnej, wyposażonym w każdej wersji w Bluetooth, gniazda USB i AUX oraz odtwarzacz MP3.
Fiat Talento – konkurent Volkswagena T6 produkowany we Francji
Talento zastąpił w gamie Fiata model Scudo. Tym razem jednak powstał we współpracy z Renault. Dostawczak Fiata dostępny będzie w trzech wersjach wykończenia wnętrz. Posiadać będzie liczne schowki na drobne przedmioty o łącznej pojemności 90 litrów.
Dopełnieniem wyposażenia Fiata Talento jest radio samochodowe z 7-calowym ekranem dotykowym, obejmujące: system nawigacji, radio AM/FM (+DAB), gniazdka USB i AUX do przesyłania plików muzycznych oraz technologię Bluetooth.
W Fiacie Talento dostępne będą trzy wersje nadwozia: furgon, kombi oraz platforma do adaptacji, a gama silnikóww obejmować będzie diesle 1.6 o mocy od 95 od 145 KM. Wszystkie samochody wyposażone są silniki Euro 6 oraz w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
Fiat Ducato - bardziej oszczędne silniki spełniające Euro6
Bestseller Fiata - Ducato – sprzedał się w ilości ponad 2,6 mln egzemplarzy (lata 1981-2016). W połowie bieżącego roku otrzymał zmodernizowane silniki spełniające Euro6 (moce od 115 do 180 KM). Nowością w Ducato jest 3-litrowe turbo z podwójnym zasilaniem (benzyna/metan) oraz wersja z rozstawem osi 4300 mm.
Fiat Fullback – Mistubishi L200 z logo Fiata
Pikap Fiata powstał we współpracy z Mitusbishi. Zbudowany jest na ramie i ma ładowność ponad 1000 kg. Dostępny będzie w wersjach: dwusoobowej, czteroosobowej i dwuosobowej do zabudowy. Długość skrzyni ładunkowej uzależniona jest od wielkości kabiny. W przypadku pojedynczej kabiny wynosi 1850 mm, przy podwójnej – 1520 mm.
Pod maską Fullbacka znajdziemy 2,4-litrowego turbodiesla o dwóch mocach: 150 i 180 KM. Cecha charakterystyczną tej jednostki jest jej niska waga (została wykonana z aluminium). Turbodiesel (produkcji Mitsubishi) może współpracować ze skrzyniami: manulaną lub automatyczną. Każda wersja Fullbacka ma napęd na cztery koła. Dostępne są jednak dwa typy układu 4x4: Easy i SuperSelect. Drugi z wymienionych ma elektronicznie sterowaną blokadą centralnego mechanizmu różnicowego, która rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w czasie rzeczywistym w zależności od warunków drogowych i prędkości. Dostępne są 4 tryby napędu.
Model | Ceny (netto) |
Fiat Fioriono (lifting) | 37 850 zł |
Fiat Talento (nowość) | 82 000 zł |
Fiat Ducato (Euro6) | 89 250 |
Fiat Fullback (nowość) | 96 000 zł |