Już w momencie prezentacji Lexus IS wzbudził sensację: model produkcyjny był taki sam, jak śmiało zaprojektowany koncept. To ważny atut Lexusa i to się nie zmieniło. W wyglądzie IS-a wprowadzono bowiem tylko drobne korekty – dodano ledowe reflektory, zmodyfikowano wzór grilla i wygląd zderzaków.
Również we wnętrzu zmiany są minimalne. Twarde plastiki na środkowej konsoli zastąpiono lepszymi oraz dołożono efektowne przeszycia na skórzanych obiciach, co sprawia korzystne wrażenie i tuszuje drobne uchybienia. Inny drobiazg to poprawione uchwyty na kubki – w powiększonym schowku można zmieścić smartfona.
Kolejna nowość to opcjonalny 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego (standard to 7 cali), który idzie w parze ze sterownikiem Remote Touch. Ten działa teraz płynniej i bardziej przewidywalnie. Szkoda tylko, że grafika systemu multimedialnego nadal trąci myszką i przywodzi na myśl interfejs starych konsol do gier. Za to poprawiono brzmienie zestawu audio, firmowanego przez Pioneera, ponadto ma on teraz aż dziesięć głośników.
Najważniejsze są jednak zmiany w zawieszeniu, dzięki którym Lexus IS okazuje się lepszy w prowadzeniu. Jazda nim daje większą satysfakcję kierowcom lubiącym sportowe doznania. W zawieszeniu zastosowano m.in. więcej elementów z aluminium i wysoko wytrzymałej stali, dzięki czemu udało się zmniejszyć nieresorowaną masę, a zwiększyć jednocześnie sztywność konstrukcji.
Poprawiono też parametry sprężyn i amortyzatorów. Zmiany na korzyść są rzeczywiście wyczuwalne. Lexusa prowadzi się bardziej przewidywalnie i stabilniej, tym bardziej że poprawiono też ustawienia wspomagania kierownicy.
Lexusus IS – już można zamawiać
Za to nie wprowadzono żadnych modyfikacji w silnikach. Nadal do wyboru są wersje 200t (z benzyniakiem o mocy 245 KM) i hybrydowa 300h (o łącznej mocy 223 KM). Tą pierwszą naszym zdaniem jeździ się przyjemniej i bardziej dynamicznie, ale druga jest oszczędniejsza i lepiej sprawdza się w mieście. Mamy więc wybór.
Lexus IS 300h – dane techniczne
Silnik | benz. R4 + elektr. |
Pojemność (ccm) | 2494 |
Moc (KM przy obr./min) | 181 przy 6000 |
Moc układu (KM) | 223 |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) | 221 przy 4200 |
Napęd/skrzynia biegów | na tył/e-CVT |
Dł./szer./wys. | 4680/1810/1430 |
Poj. bagażnika (l) | 450 |
Masa własna (kg) | 1620 |
Średnica zawracania (m) | 11,6 |
Prędkość maks. (km/h) | 200 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,3 |
Spalanie (l/100 km) | 4,3 |
Emisja CO2 (g/km) | 97 |
Cena (zł) | 164 900 |
Lexus IS – naszym zdaniem
Jeśli ktoś chce mieć coś innego niż niemiecka limuzyna, to Lexus jest dobrym wyborem. W ofercie nie ma diesla, ale zastępuje go hybryda.