Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nissan Qashqai 1.7 dCi 150 KM – to jeszcze nie koniec | TEST

Nissan Qashqai 1.7 dCi 150 KM – to jeszcze nie koniec | TEST

Podczas gdy jedni producenci odwracają się od silników wysokoprężnych i zapowiadają ich szybki kres, inni wprowadzają nowe. Równowaga w „przyrodzie” jest więc zachowana. Testujemy Nissana Qashqai 1.7 dCi.

Nissan Qashqai dCi 150 TeknaŻródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Qashqai jest oczkiem w głowie Nissana – to przecież najpopularniejszy model tej marki, nie tylko w Polsce (8 533 sprzedanych sztuk w 2018 roku), ale i całej Europie. Ostatnio mocno zmieniono gamę silnikową tego kompaktowego SUV-a. Dotychczasowe jednostki benzynowe (1.2 i 1.6) zastapił nowy motor 1.3 DIG-T. Nowością jest także diesel 1.7 dCi. Właśnie taki, jeszcze „pachnący” nowością egzemplarz Qashqai'a odebrałem do testu.

Nowy turbodiesel, tak jak wspomniany benzyniak, został opracowany przez Alians Renault-Nissan, więc będzie można go spotkać w wielu modelach obu tych marek. Z pojemności 1749 cm3 wydobyto 150 KM mocy (+35 KM) i 340 Nm momentu obrotowego (+80 Nm w porównaniu z 1.5 dCi). O silniku nie można powiedzieć niczego złego - po prostu pasuje on do Qashqai'a.. Jest stosunkowo cichy, dynamiczny i elastyczny (9,5 s od 0 do 100 km/h). Nie ma problemów z szybką jazdą po autostradzie czy sprawnym wyprzedzaniem.

Do tego motor 1.7 jest oszczędny. Na autostradzie z czterema osobami na pokładzie i pełnym bagażnikiem zużycie paliwa wyniosło: 7,5 l/100 km. Podczas spokojnej jazdy poza miastem można liczyć na znacznie mniej – 6,2 l/100 km przy 90-100 km/h. Diesel nadal wydaje się być najlepszą opcją dla osób często jeżdżących w długie trasy, szczególnie autostradami lub ekspresówkami. W mieście też nie jest źle - spalanie wahało się w przedziale 7,5-8,5 l, w zależności od skali warszawskich korków. Na koniec testu komputer pokładowy wyliczył niecałe 8,0 l/100 km. Oczywiście, do ponoszonych kosztów trzeba jeszcze będzie doliczyć czynnik AdBlue.

Z silnikiem współpracuje ręczna skrzynia biegów. Każde z sześciu przełożeń włącza się pewnie, ale należy przywyczaić się do długich skoków dźwigni lewarka. W opcji dostępna jest bezstopniowa skrzynia CVT, a nie skrzynia dwusprzęgłowa DCT, jak w pozostałych jednostkach napędowych. 150-konny diesel to także jedyna okazja, by wybrać napęd 4x4 (7700 zł dopłaty), poprawiający trakcję na śliskiej nawierzchni.

Nissan Qashqai 1.7 dCi 150 KM – naszym zdaniem

Tak duża popularność Qashqai'a to pewnego rodzaju fenomen. To auto nie jest ewidentnym liderem w swojej klasie - nie jest największe, najtańsze, ani najnowocześniejsze (kiepskie multimedia). Cieszy się jednak dużym powodzeniem wśród klientów. Udany silnik diesla 1.7 dCi (w parze z benzynowym 1.3) powinien dodatkowo zwiększyć atrakcyjność. W 2018 roku ponad 1/4 Qashqai'ów na polskim rynku była wybierana w wersji wysokoprężnej.

Nissan Qashqai dCi 150 All Mode 4x4-i Tekna – dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1749 cm3, R4, turbodiesel
Moc 150 KM przy 3500 obr./min
Moment obrotowy 340 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów i napęd ręczna 6-biegowa, napęd 4x4
Prędkość maksymalna 192 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s
Średnie zużycie paliwa 5,9-6,1 l/100 km (producent), test: ok. 7,8 l/100 km
Masa własna 1620 kg
Pojemność bagaznika 410 l
Wymiary: długość/szerokość/wysokość 439,4/180,6/159 cm
Rozstaw osi 264,6 cm
Cena testowanej wersji 140 390 zł (w promocji: 128 890 zł)
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków