W wydłużonym o 21 cm i podwyższonym o prawie 4 cm nadwoziu wygospodarowano miejsce na 3. rząd siedzeń, na których mogą podróżować osoby o wzroście do 160 cm. Przy rozłożonych wszystkich fotelach bagażnik ma zaledwie 140 l pojemności. Złożenie ostatniego rzędu siedzeń zwiększa przestrzeń bagażową do 550 l. W przeciwieństwie do wersji 5-miejscowej tylna kanapa w Qashqaiu+2 dzieli się w stosunku 40/20/40. Auta ze słabszymi silnikami Diesla i benzynowym mają napęd na 2 koła, w mocniejszych można wybrać 2x4 lub 4x4. Szczególnie ten ostatni w połączeniu z 2-litrowym dieslem wydaje się bardzo atrakcyjny. Dzięki dłuższemu nadwoziu i większemu rozstawowi osi samochód jest bardzo stabilny i dość dobrze pokonuje nawet ostre zakręty. Niestety, podobnie jak w Murano niezbyt dużo jest miejsca nad głowami pasażerów. Sprzedaż aut z 2-litrowymi jednostkami rozpocznie się w październiku, a z silnikami 1.6 oraz 1.5 dCi w styczniu 2009 r.