Drobnym modyfikacjom stylistycznym poddano wszystkie modele Astry, począwszy od 5-drzwiowego hatchbacka po 3-drzwiowe, usportowione GTC, rodzinne kombi i stylowe coupé-cabrio TwinTop. Z zewnątrz najważniejsze zmiany widać w wersjach 5d i kombi. To nowy, chromowany grill z większą listwą i logo firmy, kształ zderzaka z wyraźniej podkreślonym układem V, dolne kratki wlotu powietrza i światła przeciwmgłowe. We wnętrzu wzbogacono listę wyposażenia, która może obejmować teraz m.in. wykończenie konsoli środkowej i kierownicy elementami pokrytymi czarnym lakierem fortepianowym, chromowane obwódki na pokrętłach systemu audio i klimatyzacji oraz nowy radioodtwarzacz CD i plików MP3 z możliwością podłączenia zewnętrznego odtwarzacza, np. iPoda. 4 nowe silnikiPełna oferta silnikowa nowej Astry obejmie aż 11 jednostek napędowych o mocy od 90 do 240 KM. Nowością w gamie będą dwa nowe, benzynowe silniki o pojemności 1,6 l i mocach 115 oraz 180 KM. Ten ostatni, turbodoładowany zastąpi 2-litrowego o mocy 170 KM i dostępny będzie z 6-biegową skrzynią manualną. W porównaniu z jednostką 2.0 popisuje się nie tylko lepszą dynamiką - przyspiesza do "setki" szybciej o 0,4 s, lecz także spala o 1,3 l paliwa mniej na 100 km.Wśród diesli zadebiutują dwa silniki o poj. 1,7 l z wtryskiem typu Common Rail, turbodoładowaniem i bezobsługowym filtrem cząstek stałych. Pierwszy ma moc 110 KM, a drugi 125 KM. Na wiosn' zastąpią one stosowane dotychczas jednostki 1.9 CDTI w wersjach 100 i 120 KM. Obydwa silniki 1.7 do przeniesienia napędu wykorzystają 6-stopniowe skrzynie manualne.Odświeżone Astry można już zamawiać u dilerów. Najtańsza wersja 5-drzwiowa z silnikiem 1.4/90 KM dostępna jest w cenie od 57 950 zł.