Peugeot 407 Coupe - wygodnie i przestronnie
Jakość materiałów użyta w Peugeoci 407 nie budzi żadnych zastrzeżeń. Skórą obszyto nie tylko siedzenia, lecz także deskę rozdzielczą z dużą liczbą przełączników. Co ciekawe, w tym coupa czujemy się trochę jak w vanie. To zasługa rozbudowanego kokpitu oraz mocno pochylonej przedniej szyby.
Prowadzący bez trudu znajdzie wygodną dla siebie pozycję dzięki dwupłaszczyznowo regulowanej kierownicy oraz fotelowi ustawianemu również na wysokość. Cieszy także dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Szkoda tylko, że wyświetlacz na konsoli środkowej jest niezbyt czytelny w słoneczny dzień. Mniej zadowoleni będą pasażerowie tylnych siedzeń w Peugeocie. Mało mają miejsca na nogi oraz nad głowami. Bagażnik jest całkiem pojemny jak na coupé.
Peugeot 407 Coupe - udany silnik i skrzynia biegów
Skonstruowany wspólnie z Fordem silnik nie ma praktycznie słabych stron. Podwójne doładowanie sprawia, że Peugeot 407 Coupe przyspiesza równomiernie w całym zakresie prędkości obrotowych. Nie odczuwa się żadnej dziury turbinowej. Wciskamy gaz do dechy i już po 7,7 s na liczniku mamy setkę – prędkość maksymalna wynosi 243 km/h.
Świetne osiągi Peugeota to również zasługa sprawnie działającej przekładni. Każdy z sześciu biegów włącza się szybko i bez szarpnięć. Zaletą zastosowanej jednostki napędowej jest również cicha praca. Niezależnie, czy jedziemy po mieście, czy podróżujemy szybko na trasie, hałas nie przeszkadza w rozmowie. Warto też podkreślić oszczędność nowego turbodiesla.
Nawet dynamiczne podróżowanie nie powoduje gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na paliwo. Według wskazań komputera podczas testu Peugeot 407 Coupe zużywał takie ilości oleju napędowego, jakie zapisano w danych fabrycznych. W mieście udało nam się nawet spalić o 0,5 l/100 km mniej, niż podaje producent.
Peugeot 407 Coupe - sportowy i komfortowy
Zawieszenie Peugeota zestrojono przede wszystkim z uwzględnieniem sportowych aspiracji pojazdu. Dzięki temu dynamiczne pokonywanie zakrętów nie sprawia żadnego problemu. Na szczęście sztywność podwozia nie jest przesadna i przejeżdżanie wybojów nie powoduje nadmiernego obniżenia komfortu podróżowania. Jadący odczują wstrząsy tylko na większych poprzecznych nierównościach nawierzchni. Zastrzeżenia mieliśmy jedynie do zbyt głośnej pracy tylnego zawieszenia.
Peugeota 407 Coupe próżno szukać w cennikach zamieszczonych na stronie internetowej francuskiej firmy. Samochód oferowany jest w Polsce wyłącznie na zamówienie. Amatorzy tego modelu muszą się niestety liczyć z wysoką ceną.