- Skoda Kodiaq w testowanej wersji miała silnik generujący 190 KM i 320 Nm, a napęd przekazywany był na wszystkie koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów
- Zaletą samochodu jest przestronna część pasażerska, w obu rzędach siedzeń oraz bagażnik o pojemności 650-2065 l
- Testowany egzemplarz miał na pokładzie miejsca dla pięciu osób, ale w opcji jest możliwość dokupienia trzeciego rzędu siedzeń
- Skoda Kodiaq ze 190-konnym benzyniakiem w wersji Laurin & Klement nie jest tanim samochodem, bo kosztuje 180 300 zł lub 195 200 zł z opcjami
Skoda Kodiaq w obecnej postaci latem skończy rynkową karierę, bowiem do sprzedaży trafi poliftingowa wersja. W teście sprawdzamy, jak spisuje się aktualny (jeszcze) model w najbogatszej wersji Laurin&Klement, z benzyniakiem o mocy 190 KM oraz z napędem na wszystkie koła.
Skoda Kodiaq ma przestronne wnętrze w obu rzędach foteli, pojemny bagażnik (650-2065 l), a do tego wygodne siedzenia. Wszystko to sprawia, że auto może być świetną propozycją dla rodzin, które często wyjeżdżają w długie podróże.
Dodatkowym atutem jest możliwość różnorodnej konfiguracji wnętrza. Dzięki składanej i przesuwanej kanapie można regulować przestrzeń z tyłu względem pojemności kufra. Poza tym duże rodziny za 4000 zł mogą dokupić 3. rząd siedzeń.
Skoda Kodiaq z odmianą wyposażeniową Laurin&Klement ma jeszcze atut w postaci eleganckiego charakteru. To przede wszystkim zasługa seryjnej skórzanej tapicerki, która może być w kolorze beżowym (taka jak w testowanym egzemplarzu) lub czarnym.
Skoda Kodiaq – spokojnie lub na sportowo
Pod maską testowanego pojazdu pracowała jednostka, która ma dwie natury. Kiedy decydujemy się na komfortowy tryb jazdy, automatyczna skrzynia bez pośpiechu zmienia biegi, a auto spokojnie przyspiesza.
Jeżeli jednak wybierzemy sportowe nastawy, Skoda Kodiaq zmieni się nie do poznania. Silnik ostrzej reaguje na gaz, przekładnia w mgnieniu oka włącza biegi, a auto gwałtownie wyrywa do przodu i setkę osiąga po 7,5 s.
Dobre osiągi nie są okupione nadmiernym spalaniem – podczas testu niemal potwierdziło się średnie zużycie obiecane przez producenta. Niemal, bo w mieście Skoda Kodiaq spaliła około 10 l/100 km.
Skoda Kodiaq – pewne prowadzenie, świetne resorowanie
Adaptacyjne zawieszenie DCC (standard w L&K) sprawia, że gdy chcemy, auto resoruje niczym komfortowa limuzyna, a kiedy jest to potrzebne, układ jezdny usztywnia się (tryb sportowy) i umożliwia precyzyjne prowadzenie na zakrętach. Napęd 4x4 dba o optymalną trakcję w każdych warunkach, a poza tym pomaga w holowaniu przyczep o masie do 2200 kg.
W testowanej wersji na pokładzie był jeszcze pakiet na bezdroża (dodatkowa osłona silnika, zawieszenia, przewodów hamulcowych i paliwowych oraz dodatkowe elementy ochronne), kosztujący 1100 zł. Dzięki niemu można z większą swobodą, i bez obawy o uszkodzenia pojazdu, pokonywać nieco trudniejsze terenowe przeprawy.
Skoda Kodiaq ze 190-konnym benzyniakiem w wersji Laurin&Klement nie jest tanim samochodem, bo kosztuje 180 300 zł lub 195 200 zł z opcjami. Tymczasem za Hyundaia Tucsona (180-konna hybryda, napęd na wszystkie koła, automatyczna skrzynia biegów) w topowej wersji Platinum trzeba zapłacić 161 900 zł.
Skoda Kodiaq – to nam się podoba
Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, wygodne fotele, świetne osiągi, wysoki komfort jazdy, dobre prowadzenie.
Skoda Kodiaq – to nam się nie podoba
Wysoka cena zakupu samochodu, duża średnica zawracania utrudnia manewrowanie.
Skoda Kodiaq – nasza opinia
Skoda Kodiaq jest samochodem, w którym trudno znaleźć poważne wady poza wysoką ceną zakupu. Auto bardzo dobrze się prowadzi, zapewnia wysoki komfort jazdy i ma przestronne wnętrze. Do tego dochodzi zaleta w postaci silnika, który zapewnia pojazdowi świetne osiągi, a przy tym nie potrzebuje zbyt dużo paliwa.
Skoda Kodiaq – osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,5 s |
Prędkość maksymalna | 212 km/h |
Spalanie (WLTP) średnie | 6,9-9,2 l/100 km |
Emisja CO2 (WLTP) | 181-208 g/km |
Teoretyczny zasięg | 870 km |
Skoda Kodiaq – dane techniczne
Silnik | t.benz. R4/16 |
Pojemność skokowa | 1984 ccm |
Moc maksymalna | 190 KM przy 4200 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 320 Nm przy 1500 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 7 |
Dł./szer./wys. | 4697/1882/1660 mm |
Rozstaw osi | 2791 mm |
Pojemność bagażnika | 650-2065 l (norma VDA) |
Masa własna | 1708 kg |
Ładowność | 617 kg |
Masa przyczepy hamowanej | 2200 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l |
Cena wersji podstawowej/testowanej | 180 300/195 200 zł |