• Skoda Kodiaq w testowanej wersji miała silnik generujący 190 KM i 320 Nm, a napęd przekazywany był na wszystkie koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów
  • Zaletą samochodu jest przestronna część pasażerska, w obu rzędach siedzeń oraz bagażnik o pojemności 650-2065 l
  • Testowany egzemplarz miał na pokładzie miejsca dla pięciu osób, ale w opcji jest możliwość dokupienia trzeciego rzędu siedzeń
  • Skoda Kodiaq ze 190-konnym benzyniakiem w wersji Laurin & Klement nie jest tanim samochodem, bo kosztuje 180 300 zł lub 195 200 zł z opcjami

Skoda Kodiaq w obecnej postaci latem skończy rynkową karierę, bowiem do sprzedaży trafi poliftingowa wersja. W teście sprawdzamy, jak spisuje się aktualny (jeszcze) model w najbogatszej wersji Laurin&Klement, z benzyniakiem o mocy 190 KM oraz z napędem na wszystkie koła.

Skoda Kodiaq ma przestronne wnętrze w obu rzędach foteli, pojemny bagażnik (650-2065 l), a do tego wygodne siedzenia. Wszystko to sprawia, że auto może być świetną propozycją dla rodzin, które często wyjeżdżają w długie podróże.

Dodatkowym atutem jest możliwość różnorodnej konfiguracji wnętrza. Dzięki składanej i przesuwanej kanapie można regulować przestrzeń z tyłu względem pojemności kufra. Poza tym duże rodziny za 4000 zł mogą dokupić 3. rząd siedzeń.

Skoda Kodiaq z odmianą wyposażeniową Laurin&Klement ma jeszcze atut w postaci eleganckiego charakteru. To przede wszystkim zasługa seryjnej skórzanej tapicerki, która może być w kolorze beżowym (taka jak w testowanym egzemplarzu) lub czarnym.

Skoda Kodiaq – spokojnie lub na sportowo

Pod maską testowanego pojazdu pracowała jednostka, która ma dwie natury. Kiedy decydujemy się na komfortowy tryb jazdy, automatyczna skrzynia bez pośpiechu zmienia biegi, a auto spokojnie przyspiesza.

Jeżeli jednak wybierzemy sportowe nastawy, Skoda Kodiaq zmieni się nie do poznania. Silnik ostrzej reaguje na gaz, przekładnia w mgnieniu oka włącza biegi, a auto gwałtownie wyrywa do przodu i setkę osiąga po 7,5 s.

Dobre osiągi nie są okupione nadmiernym spalaniem – podczas testu niemal potwierdziło się średnie zużycie obiecane przez producenta. Niemal, bo w mieście Skoda Kodiaq spaliła około 10 l/100 km.

Skoda Kodiaq – pewne prowadzenie, świetne resorowanie

Adaptacyjne zawieszenie DCC (standard w L&K) sprawia, że gdy chcemy, auto resoruje niczym komfortowa limuzyna, a kiedy jest to potrzebne, układ jezdny usztywnia się (tryb sportowy) i umożliwia precyzyjne prowadzenie na zakrętach. Napęd 4x4 dba o optymalną trakcję w każdych warunkach, a poza tym pomaga w holowaniu przyczep o masie do 2200 kg.

W testowanej wersji na pokładzie był jeszcze pakiet na bezdroża (dodatkowa osłona silnika, zawieszenia, przewodów hamulcowych i paliwowych oraz dodatkowe elementy ochronne), kosztujący 1100 zł. Dzięki niemu można z większą swobodą, i bez obawy o uszkodzenia pojazdu, pokonywać nieco trudniejsze terenowe przeprawy.

Skoda Kodiaq ze 190-konnym benzyniakiem w wersji Laurin&Klement nie jest tanim samochodem, bo kosztuje 180 300 zł lub 195 200 zł z opcjami. Tymczasem za Hyundaia Tucsona (180-konna hybryda, napęd na wszystkie koła, automatyczna skrzynia biegów) w topowej wersji Platinum trzeba zapłacić 161 900 zł.

Skoda Kodiaq – to nam się podoba

Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, wygodne fotele, świetne osiągi, wysoki komfort jazdy, dobre prowadzenie.

Skoda Kodiaq – to nam się nie podoba

Wysoka cena zakupu samochodu, duża średnica zawracania utrudnia manewrowanie.

Skoda Kodiaq – nasza opinia

Skoda Kodiaq jest samochodem, w którym trudno znaleźć poważne wady poza wysoką ceną zakupu. Auto bardzo dobrze się prowadzi, zapewnia wysoki komfort jazdy i ma przestronne wnętrze. Do tego dochodzi zaleta w postaci silnika, który zapewnia pojazdowi świetne osiągi, a przy tym nie potrzebuje zbyt dużo paliwa.

Skoda Kodiaq – osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 7,5 s
Prędkość maksymalna 212 km/h
Spalanie (WLTP) średnie 6,9-9,2 l/100 km
Emisja CO2 (WLTP) 181-208 g/km
Teoretyczny zasięg 870 km

Skoda Kodiaq – dane techniczne

Silnik t.benz. R4/16
Pojemność skokowa 1984 ccm
Moc maksymalna 190 KM przy 4200 obr./min
Maks. moment obrotowy 320 Nm przy 1500 obr./min
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 7
Dł./szer./wys. 4697/1882/1660 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Pojemność bagażnika 650-2065 l (norma VDA)
Masa własna 1708 kg
Ładowność 617 kg
Masa przyczepy hamowanej 2200 kg
Pojemność zbiornika paliwa 60 l
Cena wersji podstawowej/testowanej 180 300/195 200 zł