Na taką okazję rodziny czekały już od dawna – kompaktowy minivan w cenie, która nie osłabi poważnie domowego budżetu. Dzięki wprowadzeniu na rynek Dacii Lodgy jest to już możliwe.
Nadwozie/jakość
Karoseria skrywa wnętrze, w którym pięć dorosłych osób będzie miało wystarczającą ilość miejsca. Trzeba jednak pogodzić się z tym, że podróż odbywa się na niezbyt wygodnych fotelach ze zbyt krótkimi siedziskami i słabym bocznym trzymaniem. Za to możliwości transportowe pojazdu są ponadprzeciętne.
Nawet po zajęciu wszystkich siedzeń (w bazowej wersji samochód dostępny jest wyłącznie jako 5-osobowy) bagażnik mieści aż 827 l! Jakby tego było mało, kufer można powiększyć, a wówczas powstaje przestrzeń o kubaturze 2617 l. Trzeba jednak zaakceptować ograniczoną funkcjonalność samochodu, bowiem tylna kanapa składana jest wyłącznie w całości i nawet w opcji nie można zamówić dzielonego siedzenia.
Układ napędowy/Osiągi
Najsłabszy silnik w ofercie zainteresuje tylko kierowców o spokojnym usposobieniu. Rozpędzanie pojazdu odbywa się mozolnie – „setkę” uzyskuje się dopiero po 14,5 s. Na szczęście prędkość maksymalna jest zadowalająca i pozwala na bezproblemową podróż autostradą. Na akceptowalnym poziomie kształtuje się zapotrzebowanie na paliwo.
Układ Jezdny/komfort
Jeżeli ktoś lubi minivany z miękko zestrojonym zawieszeniem, to Lodgy będzie strzałem w dziesiątkę. Podwozie dobrze tłumi nawet duże nierówności, a wyboje odczuwane są wyłącznie na kierownicy. Warto jednak pamiętać o tej charakterystyce podwozia podczas pokonywania zakrętów. Dynamiczna jazda w takich warunkach objawia się nadmiernymi przechyłami karoserii. Poza tym w opanowaniu auta przeszkadza przeciętnie precyzyjny układ kierowniczy. Pamiętajmy też o tym, że w standardzie wersji Access nie ma systemu ESP.
Koszty/Bezpieczeństwo
Cena Dacii Lodgy jest bardzo atrakcyjna, ale należy zaznaczyć, że otrzymuje się za nią samochód z ubogim wyposażeniem seryjnym. W dodatku lista opcji jest bardzo krótka i z istotnych elementów można zamówić wyłącznie układ ESP.
Galeria zdjęć
Szyby na korbki? Dlaczego nie! To nie zmniejsza funkcjonalności pojazdu
Najtańsza Dacia Lodgy kosztuje 37 900 zł. To najniższa kwota, za jaką można kupić nowy rodzinny pojazd. Czy za tę sumę otrzymuje się pełnowartościowe auto?
W wersji Access kolumna kierownicy nie ma regulacji w żadnej płaszczyźnie. Brakuje też radioodtwarzacza CD. Tych elementów nie można mieć nawet za dopłatą