Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Test Suzuki Celerio - Mały, wielki mieszczuch

Test Suzuki Celerio - Mały, wielki mieszczuch

Kierowcy, którzy potrzebują samochodu przede wszystkim do poruszania się w mieście doczekali się kolejnej nowości wśród małych samochodów. W naszym teście zobaczymy jak podczas codziennej jazdy spisuje się Suzuki Celerio z benzynowym, trzycylindrowym silnikiem o mocy 68 KM.

Suzuki Celerio
Zobacz galerię (12)
Auto Świat / ACZ
Suzuki Celerio

Z zewnątrz Suzuki Celerio nie wyróżnia się wyszukaną stylistyką, ale w topowej odmianie Premium karoserię ozdobiono chromowanymi poprzeczkami na atrapie chłodnicy, a standardem są aluminiowe felgi.

We wnętrzu auto zaskakuje dobrą przestronnością. Mimo niewielkich rozmiarów Suzuki Celerio bez problemu mogą podróżować cztery dorosłe osoby. Istotną zaletą są również wygodne siedzenia oraz możliwość przyjęcia wygodnej pozycji za kierownicą – i to mimo regulacji kolumny wyłącznie w płaszczyźnie pionowej.

Suzuki Celerio
Suzuki CelerioŻródło: Auto Świat / ACZ

Podczas testu Celerio doceniliśmy trzycylindrowy silnik. Moc 68 KM w zupełności wystarczy do sprawnej jazdy po mieście. Mniej entuzjastycznie oceniliśmy jednostkę po jazdach na trasie. Powyżej 120 km/h motor traci na animuszu i rozpędzanie pojazdu staje się uciążliwe. Poza tym w płynnej jeździe przeszkadza utrata tchu przez silnik w trakcie pokonywania na długich podjazdów. Taka charakterystyka dobitnie udowadnia, że Suzuki Celerio należy traktować niemal wyłącznie jako miejski pojazd.

Powody do zadowolenia będą mieli kierowcy, którzy cenią wysoki komfort resorowania. Miękko zestrojone zawieszenie Celerio sprawia, że tłumienie nierówności jest bezproblemowe. Oczywiście trzeba się liczyć z tym, że dynamiczna jazda na zakrętach będzie utrudniona, ale biorąc pod uwagę osiągi silnika nie jest to poważną wadą samochodu.

Szczegółowy test Suzuki Celerio przeczytacie w tygodniku Auto Świat nr 4/2015.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji