Wprowadzona w 2005 roku Toyota Hilux wyglądem znacząco odbiegała od poprzedniczki. Pozostawiono jednak wiele cech wspólnych: słaby silnik 2.5 o mocy 102 KM czy raczej ubogie wyposażenie podkreślające roboczy charakter samochodu. Debiutujące wtedy modele konkurencyjne poszływ nieco innym kierunku Navara zaproponowała silnik o potężnej mocy i bardzo bogate wposażenie, L200 kusiło rozwiniętym układem napędowym Super Select. Szybko okazało się, że klienci doceniają te zalety. Choć w 2007 roku sprzedano w Europie blisko 39 tys. Hiluksów (w Polsce 1576) aspiracje Toyoty są większe.Pierwszą zmianą (2006 rok) było podniesienie mocy slnika ze 102 do 120 KM. Większość z pozostałych wad wyeliminować ma model 2009, który jeszcze przed końcem roku powinien zastąpić w salonach obecne wersje (cen na razie nie znamy).Z zewnątrz widać niewiele zmian: nowy trapezowy grill ma szary metaliczny pas. Powiększony otwór zderzaka przedniego sugeruje - jak pisze Toyota - niższe położenie środka ciężkości. W bogatej odmianie, która będzie się nazywać SR, wprowadzone zostaną nowe wzory felg 15-calowych oraz - co jest zupełną nowością- 17-calowe. Warto wspomnieć też o zmienionej palecie lakierów (dołączył niebieski metalik i szarobrązowy), przyciemnionych tylnych szybach i poprawionej klapie tylnej z zamknięciem. Wiele ciekawostek czeka we wnętrzu. Zmodyfikowana tablica wskaźników w lepszych wersjach kryje wyświetlacz automatycznej klimatyzacji - dotąd nieosiągalnej w tym modelu. Bardzo istotną innowacją z punktu widzenia bezpieczeństwa są dodatkowe poduszki: może być ich nawet 6. Polska zaliczana była przez Toyotę do krajów zimnych, dlatego aż do teraz musieliśmy czekać na silnik 3.0 D-4D. Po zamontowaniu dodatkowego akumulatora, poprawieniu kanału grzewczego biegnącego do tylnych siedzeńi większego rozrusznika nareszcie pikap Toyoty stanie w jednym rzędzie z najmocniejszymi - ma dokładnie tyle samo mocy co Navara. Żeby poprawić bezpieczeństwow mocnym aucie, wersja ta seryjnie otrzymała system stabilizacji toru jazdy VSC (odpowiednik ESP). Nie zapomniano też o przyjemności dla kierowcy i pasażerów, dlatego fotele montowane w 3.0 D-4D mają inny, bardziej sportowy kształt i atrakcyjny wygląd. Wprowadzono też poprawki w układzie hamulcowym, 3-litrówka ma tarcze o większej średnicy. Hilux 2009 nie jest oczywiście kolejną generacją tego modelu. Poczynione zmiany to spory ukłon w stronę użytkowników ceniących komfort jazdy i dynamikę na wysokim poziomie. Pozostali korzyści czerpać będą głównie z niecoodmiennego sposobu kompletowania wposażenia Hiluksów.
Toyota Hilux z nową twarzą
W zestawieniu z konkurencyjnymi pikapami Hilux nie imponuje mocą czy wyposażeniem. Zaplanowany lifting skutecznie uzupełnia braki