Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Treści premium

Treści premium

Czym podróżować na Malcie - autobusem czy wypożyczonym autem? To wybór między wygodą a spokojem
Aktualności

Czym podróżować na Malcie - autobusem czy wypożyczonym autem? To wybór między wygodą a spokojem

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Jeździłem elektrycznym SUV-em, potem przesiadłem się do SUV-a z dieslem. Wnioski nie są takie oczywiste
Porównania samochodów

Jeździłem elektrycznym SUV-em, potem przesiadłem się do SUV-a z dieslem. Wnioski nie są takie oczywiste

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Szukaliśmy używanego auta premium w cenie nowej Dacii Duster. Kilka aut nas zaskoczyło
Aktualności

Szukaliśmy używanego auta premium w cenie nowej Dacii Duster. Kilka aut nas zaskoczyło

W poszukiwaniu używanego samochodu jednej z marek premium, który można kupić w cenie najtańszej nowej Dacii Duster przeczesaliśmy odmęty największego polskiego serwisu z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Okazuje się, że takich samochodów, choć wymagania mieliśmy dość wysokie, jest całkiem sporo. Znaleźliśmy także auta, które mimo że nie są bezpośrednimi "zamiennikami" Dustera, są na tyle interesujące, że można je śmiało wziąć pod uwagę.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Puszka czynnika do "klimy" za 40 zł. Sprawdziliśmy, czy może zastąpić serwis
Porady

Puszka czynnika do "klimy" za 40 zł. Sprawdziliśmy, czy może zastąpić serwis

W sieci można znaleźć wiele ofert "klimatyzacji w puszce", czyli czynnika, który pozwoli na uruchomienie układu, gdy przestał działać, lub na jego "dobicie", jeśli niedomaga. Postanowiliśmy skorzystać z takiej oferty za 70 zł z dodatkami. Sprawdziliśmy na naszym samochodzie, czy rzeczywiście potrafi "ożywić" niesprawną klimatyzację i przede wszystkim, dać powiew przyjemnego chłodu w rozgrzanej kabinie. Czy warto skorzystać z takiego rozwiązania?

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Hybrydy plug-in: połączenie wad aut spalinowych i elektrycznych czy idealne "dwa w jednym"?
Porady

Hybrydy plug-in: połączenie wad aut spalinowych i elektrycznych czy idealne "dwa w jednym"?

Być może już w przyszłym roku zniknie szczególny rodzaj unijnego wsparcia dla hybryd plug-in, który jest niczym innym jak "eko ściemą". W praktyce polega ono na tym, że w rubryce "zużycie paliwa" samochodów z tym napędem pojawiają się abstrakcyjnie niskie wartości, niemożliwe do osiągnięcia w realnej eksploatacji. A niezwykle niskie spalanie – wiadomo – oznacza niską emisję CO2. Przedstawiciele branży motoryzacyjnej protestują, twierdząc, że to poważny błąd. Powstaje pytanie, jak zalety hybryd plug-in wyglądają z punktu widzenia ich użytkowników: czy taki napęd ma praktyczny sens, ile naprawdę palą te samochody i czy nie lepiej kupić sobie tańszą, mniej problematyczną zwykłą hybrydę?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Inżynier powiedział mi, jaki bagażnik rowerowy kupić. Trzeba uważać na kilka pułapek
Aktualności

Inżynier powiedział mi, jaki bagażnik rowerowy kupić. Trzeba uważać na kilka pułapek

Problemy zaczynają się wraz z potrzebą przewiezienia samochodem więcej niż trzech jednośladów, choć i trzy rowery na wielu bagażnikach mieszczą się z najwyższym trudem. Przyczyną jest nie tylko rosnąca popularność e-bike'ów, które są ciężkie niż zwykłe rowery, lecz także to, że nowoczesne rowery są często nieco szersze niż ich starsze odpowiedniki. Jeden centymetr może zrobić różnice: mieści się albo się nie mieści. Jak zatem wybrać bagażnik do przewożenia rowerów?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy są „lepsze” i „gorsze” kolory samochodów? Tak – to nie są legendy. A oto, dlaczego
Porady

Czy są „lepsze” i „gorsze” kolory samochodów? Tak – to nie są legendy. A oto, dlaczego

W zależności od koloru samochód albo starzeje się niepostrzeżenie i z godnością, albo już po kilku wizytach na myjni automatycznej widać po nim, że jest intensywnie używany. Oczywiście, na tempo optycznego starzenia się lakieru mają wpływ różne czynniki, ale kolor jest jednym z ważniejszych.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się
Co warto kupić

Mechanik wskazał najlepsze auto za 80 tys. zł. Miał do wyboru trzy. Nie wahał się

Wszystkie z porównywanych aut można kupić znacznie taniej niż za 80 tys. zł, bo ceny egzemplarzy w jednym kawałku startują od około 50 tys. zł. Żeby jednak móc przebierać w sensownych ofertach dodatkowe 30 tys. zł trzeba zgromadzić. Ten segment odchodzi już w zapomnienie, dlatego może być łakomym kąskiem na rynku wtórnym. Zapytaliśmy zaprzyjaźnionych mechaników o opinie na temat Mazdy 6, Opla Insignii i Renault Talismana.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę
Co warto kupić

Kupujemy wielkiego, luksusowego SUV-a z przebiegiem do 200 tys. km. Trzeba szykować 100 tys. zł i poduszkę

Wszystkie sześć SUV-ów z tego zestawienia największą utratę wartości ma już za sobą. Teoretycznie okres najmniej awaryjnej eksploatacji też. Czy zatem warto wydać około 100 tys. zł na kilkuletniego, wielkiego, wciąż prestiżowego SUV-a? Jeśli będziesz unikać wersji, których odradzają mechanicy, a oprócz 100 tys. zł na koncie masz jeszcze poduszkę finansową na ewentualne naprawy, to jak najbardziej. Który z tych SUV-ów będzie najlepszym wyborem?

Przeanalizowałem oferty chińskich kompaktowych SUV-ów. Już wiem, który oferuje najwięcej w najniższej cenie
Aktualności

Przeanalizowałem oferty chińskich kompaktowych SUV-ów. Już wiem, który oferuje najwięcej w najniższej cenie

Zawsze, kiedy na rynek trafia nowy chiński SUV, każdy od razu sprawdza, jak niską ma cenę i ile oferuje bez dopłaty. Sęk w tym, że ostatnio przybywa ich w tempie nienotowanym w historii polskiego rynku, więc łatwo się pogubić. Wybrałem więc siedem kompaktowych SUV-ów chińskich producentów i po analizie ich cenników wiem, który jest najlepszą ofertą. To ważna wiadomość, bo zwycięzcy mogłeś w ogóle nie znać.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kupujemy używanego SUV-a w Niemczech. W Polsce te modele są ryzykowne. Może tam nie?
Co warto kupić

Kupujemy używanego SUV-a w Niemczech. W Polsce te modele są ryzykowne. Może tam nie?

Cztery z pięciu SUV-ów, które opisujemy, są modelami ryzykownymi, a przynajmniej dwa są wręcz proszeniem się o kłopoty. Tak jest w Polsce. A w Niemczech? Wszystkie z tych aut mają już swoje lata, w Polsce można je kupić tanio. Wśród ofert nie brakuje aut z importu, w tym z Niemiec. Nasi koledzy z Auto Bilda przeanalizowali niemiecki rynek, by odpowiedzieć na pytanie, ile muszą kosztować używane SUV-y Toyoty, Land Rovera, Porsche, Mercedesa i BMW, by były bezpieczne.

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta
Co warto kupić

Najtańsza używana Skoda kontra najtańsza Toyota. Mechanik wskazał faworyta

Toyota właśnie zaprezentowała najnowsze wydanie swojego najmniejszego modelu. Kiedyś klasę typowo miejskich samochodów Europejczycy kochali, teraz przez coraz ostrzejsze normy i przepisy na placu boju pozostały niedobitki. Ciekawe autka można jednak wciąż znaleźć na rynku wtórnym. Spytaliśmy mechanika właśnie o Toyotę Aygo, a żeby było ciekawiej znaleźliśmy Toyocie konkurenta z Czech. Oba modele mają bardzo atrakcyjne ceny. Który mieszczuch jest lepszy?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Szukaliśmy używanej Toyoty RAV4 i już wiemy: to obiekt spekulacyjny
Używane

Szukaliśmy używanej Toyoty RAV4 i już wiemy: to obiekt spekulacyjny

W poszukiwaniu idealnej używanej Toyoty RAV4 najpierw pojechaliśmy na Śląsk, a potem odwiedziliśmy autoryzowanego dealera w Warszawie. Niedowierzając w to, co widzimy, pojechaliśmy jeszcze do jednego komisu i zastaliśmy z grubsza podobny widok. Okazuje się, że choć Toyot RAV4 oferowanych na sprzedaż jest w Polsce całkiem dużo, trudno o idealną. I choć ostatecznie udało nam się znaleźć co najmniej dwa egzemplarze w akceptowalnym stanie technicznym, to doszliśmy do wniosku, że z tymi samochodami jest jeden bardzo duży problem.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dlaczego używana Dacia Duster jest tak droga? Mechanik nam wszystko wyjaśnił
Co warto kupić

Dlaczego używana Dacia Duster jest tak droga? Mechanik nam wszystko wyjaśnił

Okazuje się, że ci, którzy kilka lat temu kupili w polskim salonie dobrze wyposażoną Dacię Duster (II generacji), dziś mogą ją sprzedać za... dokładnie tyle samo, ile wówczas zapłacili. Dacia Duster może się pochwalić bardzo niską utratą wartości.Czy warto interesować się tym autem na rynku wtórnym? Co się w nim psuje? I co z pierwszą generacją modelu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się poniżej. Prześwietliliśmy dwie generacje.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km
Testy długodystansowe

Po 100 tys. km Volkswagen Tiguan zasłużył na szóstkę, ale przejechaliśmy dodatkowe 25 tys. km

Nie mogliśmy uwierzyć w stan techniczny testowego Volkswagena Tiguana po przejechaniu nim 100 tys. km. Auto było niemal jak nowe, zapisaliśmy mu tylko dwa punkty karne, co oznaczało, że test zakończy z szóstką. Do przejechania zostało jednak jeszcze 25 tys. km. I wtedy zaczęły się przygody.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
W tych Mercedesach są te same silniki co w Dacii. To dobrze czy lepiej ich unikać?
Co warto kupić

W tych Mercedesach są te same silniki co w Dacii. To dobrze czy lepiej ich unikać?

Mercedes od kilkunastu już lat współpracuje z Renault w dziedzinie silników – zarówno benzynowych, jak i Diesla. Pod maskami wielu aut z gwiazdą znaleźć można (prawie) takie same silniki jak w autach marek Renault, Dacia czy Nissan. Czy trzeba się bać francuskich silników w niemieckich autach? Jak rozpoznać, który silnik jest który?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przejechaliśmy 100 tys. km BMW iX3, żeby sprawdzić, jak zniesie to jego akumulator. Już mamy raport
Testy długodystansowe

Przejechaliśmy 100 tys. km BMW iX3, żeby sprawdzić, jak zniesie to jego akumulator. Już mamy raport

Po przejechaniu ponad 100 tys. km elektrycznym BMW X3 (iX3) rozkręciliśmy je na części pierwsze. Najbardziej byliśmy ciekawi kondycji akumulatora trakcyjnego, bo przez trzy lata testu często ładowaliśmy go na szybkich ładowarkach, a akumulatory tego nie lubią. Wyniki są wręcz szokujące — to najlepsze słowo. Sprawdziliśmy też, jak podwozie zniosło dźwiganie przez 100 tys. km tego ciężkiego akumulatora.

Który napęd hybrydowy jest lepszy: ten w Toyocie czy w Nissanie?
Porównania samochodów

Który napęd hybrydowy jest lepszy: ten w Toyocie czy w Nissanie?

Toyota RAV4 to klasyczna hybryda, w której napęd na koła realizowany jest zarówno za pomocą spalinowego, jak i elektrycznego silnika. Z kolei Nissan X-Trail to szeregowa hybryda, w której spalinowa jednostka pełni rolę generatora prądu, a koła napędzane są wyłącznie przez elektryczny motor. W porównaniu wersji z napędem na wszystkie koła sprawdzimy, które rozwiązanie jest lepsze.

Używane Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C? Mechanik ocenił kombi za 30 tys. zł
Co warto kupić

Używane Audi A4, BMW serii 3 czy Mercedes klasy C? Mechanik ocenił kombi za 30 tys. zł

Wielkie starcie wielkiej niemieckiej trójki. To absolutne klasyki klasy premium i jedne z najbardziej pożądanych samochodów na rynku. I odwieczni rywale. Co lepiej wybrać? Audi A4, BMW serii 3 czy może Mercedesa Klasy C?Sprawdziliśmy trzy różne kombi. Które z nich warto kupić za 30-40 tys. zł?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Zapytałem mechanika z ASO, co psuje nowe auta. Odpowiedział krótko i dał kilka rad, jak uniknąć problemów
Porady

Zapytałem mechanika z ASO, co psuje nowe auta. Odpowiedział krótko i dał kilka rad, jak uniknąć problemów

Fachowiec z trzydziestoletnim stażem w branży motoryzacyjnej nie ma najmniejszych wątpliwości – nowe i prawie nowe samochody psują się najczęściej z powodu awarii systemów mających obniżać emisję spalin i zużycie paliwa. Jak sobie z tym radzić? "Zapomnij o wycinaniu filtrów czy usuwaniu EGR–ów, to już nie te czasy". Oto jego rady.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz
Porady

Lepsze auto z hybrydą szeregową czy równoległą? Przeczytaj, zanim kupisz

Dla wielu kierowców hybryda to hybryda, a jak działa… mniejsza o to. Tymczasem oprócz tego, że napędy hybrydowe występują w wersji „z wtyczką” (Plug-in lub, jak kto woli – PHEV) albo bez wtyczki (HEV), istotne różnice dotyczą podstawowych założeń konstrukcyjnych stosowanych przez różnych producentów – i przekładają się na komfort jazdy. Obecnie jedne auta mają hybrydy równoległe, inne mają hybrydy szeregowe, a jeszcze inne – szeregowo-równoległe. To nie tylko teoria, to ma znaczenie w codziennej eksploatacji.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3
Co warto kupić

SUV niemiecki czy szwedzki? Porównaliśmy używane Volvo XC60, Audi Q5 i BMW X3

Bestsellerowe Volvo XC60, a może cieszące się równie dużym zainteresowaniem Audi Q5 lub najmłodsze w tym zestawieniu BMW X3? Z zaprzyjaźnionym mechanikiem porozmawialiśmy o trzech SUV-ach premium, które debiutowały na rynku kilkanaście lat temu, dlatego są dziś w finansowym zasięgu wielu Polaków. Którym z nich warto się zainteresować?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.