Auto Świat Używane Alfa Romeo 156 Sportwagon - Sportowa bagażówka

Alfa 156 w odmianie Sportwagon weszła do sprzedaży w roku 2000, a więc aż 3 lata po debiucie wersji podstawowej. Można więc przypuszczać, że początkowo nadwozia uniwersalnego w ogóle nie było w planach albo były to plany obwarowane wieloma zastrzeżeniami, a do opracowania kombi przekonał firmę dopiero sukces sedana. A sukces ten był zresztą niewątpliwy. Poprzedniczkę, Alfę 155, oceniano nieźle za własności jezdne, ale jej kanciaste nadwozie i bardzo wysoka awaryjność miały się nijak do tradycji włoskiej marki. Przepowiadano już nawet, że pod rządami Fiata czeka ją niechybna śmierć. Jednak Alfa 156, pierwszy model z nowej gamy, zdołała odwrócić niedobre trendy. Tuż po pojawieniu się w salonach zdobyła tytuł Samochodu Roku 1998 i zasłużona marka wreszcie przeszła do ofensywy. U źródeł powodzenia legła przede wszystkim niekwestionowana uroda samochodu. Zaprojektowane przez zespół kierowany przez Waltera de Silvę nadwozie znakomicie łączyło trendy stylizacyjne obowiązujące w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku z nowymi, oryginalnymi pomysłami głównego designera (np. ukrycie klamek tylnych drzwi w ramce szyby) oraz zapożyczeniami z dawnych, kultowych już modeli Alfy (np. trójkątny, zachodzący za zderzak grill wzorowany na pamiętnej Giulii).

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
Powiązane tematy: