Poza tym egzemplarze z końca lat 80. wyposażone w podstawowy silnik 1.6 kosztują kilka tys. złotych, a to na tle wielu klasowych rywali jest bardzo atrakcyjną ofertą. Ze swoim zaokrąglonym nadwoziem i solidnie wykonanym wnętrzem zaraz po wejściu na rynek "80" stała się lubianym przez Europejczyków samochodem rodzinnym. Również pod względem eksploatacji karoseria zbiera same pochwały. Odgłosy grzechotania bądź klekotania pojawiają się bardzo sporadycznie, nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Audi 80 wróżnia się odpornością na rdzę Poza tym całkowicie ocynkowana karoseria świetnie radzi sobie z korozją. Jej oznaki można spotkać jedynie na podłużnicach, nadkolach przedniej i tylnej części nadwozia - warto obejrzeć te miejsca podczas weryfikacji stanu technicznego. Do wad nadwozia należy zaliczyć bagażnik. Jest zbyt mały i ma nieforemny kształt. Dopiero przy okazji liftingu w 1991 roku poprawiono funkcjonalność przedziału bagażowego. Konstruktorzy nieco przesadzili też z ulokowaniem kanapy w stosunku do drzwi - wsiadanie do tylnej części przedziału pasażerskiego jest utrudnione. Siedzący tam nie mają też dużej swobody ruchów w obrębie kolan. Natomiast na brak miejsca nie będą narzekać kierowca i pasażer siedzący obok. Znajduje się przed nimi kanciasta, ale świetnie dopracowana pod względem ergonomii deska rozdzielcza. Cieszą schowki, poprawnie wyprofilowane fotele oraz duża ilość nawiewów, które przydają się w upalne dni. Oferta silnikowa jest szeroka. Gamę otwiera 70-konna jednostka 1.6 (w wersji bez katalizatora 75 KM) wyposażona w gaźnik. Co prawda tego typu rozwiązanie wiąże się z koniecznością okresowej kontroli, ale z drugiej strony można zamontować niedrogą instalację gazową i jeździć naprawdę tanio. Średnie spalanie w przypadku eksploatacji na gazie wynosi ok. 9-10 l/100 km. Jednak zaakceptować trzeba kiepską dynamikę. Dlatego oszczędnym kierowcom polecamy wersję 1.8, która charakteryzuje się niezłym przyspieszeniem przy umiarkowanym spalaniu. Oczywiście, idealnym rozwiązaniem pod względem ekonomii będzie diesel. Niestety, trafienie egzemplarza z przebiegiem w granicach zdrowego rozsądku często graniczy z cudem. Wymagających zachęcamy do kupna "80" z silnikiem 2.0 16V/137 KM, który podobnie jak 1.8 był oferowany także z napędem 4x4. Model rzadko cierpi na poważne awarieAudi "80" ma zasłużoną opinię auta mało awaryjnego i niedrogiego w eksploatacji. Jednak podczas kupna trzeba kierować się stanem technicznym, a nie przebiegiem widniejącym na liczniku. Typowa i najczęściej występująca usterka dotyczy układu chłodzenia. Awaria pompy wodnej bądź włącznika termicznego wentylatora często prowadzi do przegrzania silnika. Ze względu na wiek trzeba dokładnie zweryfikować stan techniczny wszystkich elementów i podzespołów. Jednak jeśli wziąć pod uwagę niskie koszty eksploatacji i atrakcyjną cenę, Audi 80 okazuje się świetnym autem za niewielkie pieniądze. Pomimo że jest już podstarzałe, ma szansę jeszcze kilka lat pojeździć.
Audi 80 - ...a on jeździ i jeździ
Świadczy to tylko o tym, że "80" otrzymała kredyt zaufania u wielu polskich kierowców, który spłaca mało kłopotliwą eksploatacją. Oczywiście, ze względu na wiek usterki mogą się przytrafić, jednak części zamienne są niedrogie, a ich dostępność nie budzi poważnych zastrzeżeń.