Komfort w wydaniu usportowionym
Jeżdżenie Audi A6 jest przyjemnością samą w sobie. Auto ma bardzo przestronne wnętrze, a fotele oraz tylna kanapa są po prostu komfortowe. Z tyłu nawet trzy osoby mogą bez problemu odbywać długie podróże, z zastrzeżeniem, że ukształtowanie kanapy jest nieco niekorzystne dla środkowego pasażera. Wrażenie komfortu podkreśla znakomita jakość tworzyw i materiałów tapicerskich - nawet w egzemplarzach o dużym przebiegu, jeśli tylko nie były niechlujnie użytkowane, wyglądają bardzo dobrze. Nic też nie trzeszczy i nie skrzypi. Ze względu na duży zakres regulacji fotela nawet wysoki kierowca nie powinien mieć problemów z przyjęciem właściwej pozycji za kierownicą. Przed sobą ma mocno rozbudowaną deskę rozdzielczą, której czytelność nie budzi żadnych zastrzeżeń. Także pod względem estetyki trudno jej coś zarzucić, bowiem również w tym wypadku ponadczasowy projekt dobrze sprawdza się po latach. Komfortowe jest także zawieszenie samochodu, przy czym konstruktorzy znaleźli rozsądny kompromis między wygodą pasażerów a dobrymi właściwościami jezdnymi. Dzięki temu nawet bardzo długie podróże nie są męczące, a jednocześnie auto pewnie prowadzi się na zakrętach i daje dobre czucie drogi, w czym pomaga precyzyjny układ kierowniczy.
Silniki
Optymalny silnik 150-konny silnik o pojemności 2,6 litra jest najlepszym wyborem dla osób szukających dynamicznej limuzyny. Mniejsze jednostki napędowe nadają się raczej do spokojnej, dostojnej jazdy, z kolei większe, jak na przykład motor o pojemności 4,2 l i mocy 290 KM, mają ogromny apetyt na paliwo. Jednak nie ma się co łudzić, także silnik 2,6 l nie pali mało i szczególnie w ruchu miejskim należy liczyć się z tym, że 80-litrowy zbiornik trzeba będzie napełniać dość często.
Cóż, luksus ma zawsze swoją cenę
Płaci się zresztą nie tylko za żwawy charakter dużego i ciężkiego samochodu, ale także - znowu - za komfort jazdy. Sześciocylindrowa jednostka charakteryzuje się ponadprzeciętną kulturą pracy. W połączeniu ze znakomitym wyciszeniem nadwozia sprawia to, że odgłosy pracy jednostki napędowej są niemal zupełnie niesłyszalne. Samochód na lata Kupując Audi A6, nie należy sugerować się przebiegiem auta, ale przede wszystkim jego historią. Ocynkowane blachy nadwozia gwarantują, że jest ono długowieczne, jeśli tylko nie ma wypadkowej przeszłości. Ewentualna korozja w takich autach najwcześniej ma szansę pojawić się w okolicach podszybia. Rdza na innych elementach sugeruje, że były one poddawane naprawie blacharskiej. Ostrożność jest wtedy zalecana, gdyż wiele aut tej klasy sprowadzano do kraju w stanie mocno rozbitym.
A6 ma zasłużoną opinię auta mało awaryjnego
Poważniejsze usterki zdarzają się raczej sporadycznie, nawet zawieszenie dobrze wytrzymuje stan polskich dróg, niekiedy trzeba tylko wymienić zużywające się z czasem łączniki gumowo-metalowe. Amortyzatory wytrzymują około 150 tys. km. Niezawodne są jednostki napędowe. Klocki hamulcowe wystarczą bez problemu na 30-40 tys. km. Dość trwały jest wydech, ale w starszych egzemplarzach trzeba oczywiście liczyć się z korozją. Eksploatacja auta nie jest jednak tania, gdyż części zamienne są dość drogie, trzeba też uwzględnić spore wydatki na ubezpieczenie. Koszty można ograniczyć, stosując łatwo dostępne zamienniki części oryginalnych, które są znacznie tańsze.
Galeria zdjęć
Audi A6 2.6 E - Prestiż na kołach
Audi A6 2.6 E - Prestiż na kołach
Audi A6 2.6 E - Prestiż na kołach
Audi A6 2.6 E - Prestiż na kołach