Pierwsze Pajero z taśm produkcyjnych zjechało w 1982 r. Drugą generację wprowadzono do produkcji w roku 1991, a trzecią w 1999 r. Obecny model to zmodernizowana wersja czwartej generacji, która zadebiutowała w 2007 r.

Mitsubishi Pajero sławę zawdzięcza licznym sukcesom w Rajdzie Dakar i wysokiej kulturze technicznej, z jaką zostało zaprojektowane. Według założeń konstruktorów trzeciej generacji samochód miał zyskać na komforcie przy minimalnych stratach właściwości terenowych. Stąd powstały dwie linie Pajero. Bardziej terenowa o nazwie Pajero Sport bazowała na L200 i miała być tańszą, prostszą odmianą. Wersja luksusowa Pajero została wyposażona w zawieszenie niezależne i wzmocnioną konstrukcję samonośnego nadwozia. Dzięki tym zabiegom obniżono środek ciężkości i zyskano więcej miejsca w kabinie pasażerskiej.