• BMW X3 trzeciej generacji to bardzo rodzinny SUV, który jest w stanie zaoferować też dobre właściwości jezdne
  • Model ten ma bardzo wiele wersji silnikowych, ale na rynku najczęściej spotkacie samochody z silnikami czterocylindrowymi
  • Duże skomplikowanie auta, póki co jednak nie stwarza drogich problemów eksploatacyjnych

BMW G01, czyli BMW X3 trzeciej generacji, zostało wprowadzone na rynek w 2017 roku. Wcześniej BMW sprzedało na całym świecie 1,5 mln sztuk dwóch poprzednich generacji tego modelu. Trzecia odsłona wymiarami przypomina pierwsze BMW X5, a z przodu nawet ciężko odróżnić te modele, co denerwuje właścicieli większego BMW. BMW X3 G01 wciąż jest w produkcji. Model produkowany jest w USA i RPA.

BMW X3 G01 - wersje

Największy lifting auta miał miejsce w 2012 r. BMW kupcie z silnikami benzynowymi, jako hybrydę plug-in, z motorami wysokoprężnymi, a nawet w wersji elektrycznej. Rozpiętość mocowa, aut produkowanych od 2017 roku waha się do 150 KM w sDrive18d do 510 w wersji M Competition. Większość modeli na napęd 4x4 (xDrive), ale podstawowa benzyna 20i/184 KM oferowana była i jest także z napędem na jedną oś (sDrive), tego typu napęd przewidziany jest również dla diesla 18d/150 KM (w jego wypadku nie ma opcji 4x4).

BMW X3 III – poradnik kupującego Foto: Auto Bild
BMW X3 III – poradnik kupującego

BMW X3 III to sporej wielkości samochód, z dużą ilością miejsca na kanapie oraz w bagażniku (550-1600 l dla wersji podstawowych). Warto jednak pamiętać, że ze standardowym zawieszeniem (dostępne było i jest też aktywne), wóz ma dość sztywne nastawy podwozia, co nie wszystkim się spodoba. To oczywiście ma znaczenie, ale jeszcze większe w przypadku auta używanego, ma jego awaryjność. Sprawdziliśmy, jak wygląda to w przypadku tego dość jeszcze świeżego modelu.

Z dalszej części artykułu dowiesz się m.in.:

  • co się psuje w BMW X3;
  • co ile Niemcy każą wymieniać olej w BMW X3 i co na ten temat sądzą mechanicy;
  • który silnik w BMW X3 najlepiej wybrać.