Passat w „tedeiku” to ukochane auto wielu Polaków. Niestety, często to miłość bez wzajemności, bo – jak się okazuje – głównie importowaną generacją modelu jest leciwy już Passat IV z lat 1996-2005. I choć model ten ma wiele zalet (m.in. duże i pojemne wnętrze, udane diesle 1.9 TDI, tanie części, powszechnie znana technika, którą można tanio naprawić), stan wielu aut jest nie najlepszy – dominują egzemplarze powypadkowe, zaniedbane, z dużymi przebiegami (liczniki często są cofnięte). Do tego trzeba doliczyć typowe problemy modelu, związane z rozbudowanym przednim zawieszeniem (co jakiś czas wymaga remontu!), a także elektroniką (zawodzi moduł komfortu). Jeśli chodzi o najchętniej sprowadzanego diesla 1.9 TDI/130 KM, to ten motor wart jest uwagi – dobre dynamika i trwałość, niskie spalanie. Ceny Passatów B5 TDI? Różne – od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Raczej celujcie w przedział 12 000-15 000 zł, może znajdziecie sensowne auto.
Volkswagen Passat - to nam się podoba: Pakowna i funkcjonalna wersja kombi, niedrogie naprawy, prosta budowa, łatwa odsprzedaż.
Volkswagen Passat - to nam się nie podoba: Ogólne wyeksploatowanie wielu aut, bardzo ryzykowny diesel 2.5 V6, nietrwałe przednie zawieszenie.