Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

15-letnie auta klasy średniej - Kiedyś hity, a dziś?

24 lut 15 00:00

Jeszcze kilka lat temu pojazdy z tego zestawienia były przebojami na rynku wtórnym. Idealnie łączyły rozsądne koszty użytkowania z prestiżem i atrakcyjną ceną. Co mogą zaoferować dziś, po ok. 15 latach eksploatacji? Pod lupę bierzemy auta klasy średniej z końca lat 90. XX w.

Udostępnij
0
Skomentuj

Wybraliśmy 11 samochodów klasy średniej, które nadal cieszą się wzięciem na rynku wtórnym. Budżet? od 5 do 15 tys. zł – dość szeroki, ale analizując ceny aut kilkunastoletnich w obrębie jednego modelu może ono kosztować, i 5000, i 10 000, i 15 000 zł.

Pamiętajcie, że dziś zakup 15-latka klasy średniej jest obarczony sporym ryzykiem. Jednak przeglądając ogłoszenia, można znaleźć auta budzące zaufanie – trzeba tylko zainwestować dużo czasu na poszukiwania i przygotować się na wydanie nie 5000 tylko m.in. 10 000 zł.

Oto nasze propozycje.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Archiwum / Auto Świat

BMW serii 3 1998-2005 cena od 6500 zł - Polecana wersja 2.5 R6/192 KM

Trójka E46 ładnie się starzeje i można ją kupić już za 6500 zł, ale okazyjna cena najczęściej wróży wydatki na naprawy (auta warte uwagi kosztują ok. 15 000 zł). Główne grzechy? Awarie panelu automatycznej klimatyzacji, szwankujące "automaty" produkcji GM, przeciętna trwałość diesli 2.0 (np. w wersji o oznaczeniu M47TU pękał wał korbowy) i luzy w zawieszeniu (nietrwałe przednie wahacze). Podczas poszukiwań radzimy uzbroić się w cierpliwość, bo znalezienie zadbanej "trójki" E46 nie jest łatwe. Jeśli jednak złowicie okazję (najlepiej z benzyniakiem R6), zobaczycie, ile radości może jeszcze dać 15-letnie auto z precyzyjnym układem kierowniczym i sportowo zestrojonym zawieszeniem.

To nam się podoba - różne nadwozia (sedan, kombi, coupé, cabrio i Compact), dobre właściwości jezdne, duży wybór na rynku wtórnym.

To nam się nie podoba - coraz większa usterkowość popularnych wersji, ciasne wnętrze z tyłu, nietrwałe zawieszenie, sporo aut w złym stanie.

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

15-letnie auta klasy średniej - Kiedyś hity, a dziś? (slajd 1 z 11)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego