To nie znaczy, że upływ czasu jej nie szkodzi. Choć konstrukcja uchodzi za solidną, to z roku na rok coraz trudniej o zadbane egzemplarze, z biegiem lat coraz mocniej daje też o sobie znać korozja. Jeżeli jednak uda się znaleźć egzemplarz o niezbyt burzliwej przeszłości, garażowany, najlepiej jeszcze z rąk pierwszego czy drugiego właściciela, który nie oszczędzał na serwisie, to nawet leciwy Yaris potrafi wciąż być niezawodnym kompanem.

Najlepszym wyborem będzie silnik benzynowy 1.0 VVT-i o mocy 68 KM (egzemplarze z początku produkcji były słabsze i miewały problemy z układem zmiennych faz rozrządu), pod warunkiem, że ktoś nie zamontował instalacji LPG.

Egzemplarze z silnikami Diesla 1.4/75 KM trafiają się sporadycznie. Yarisy z początku produkcji pochodzą wyłącznie z Japonii, a późniejsze – także z Francji, a nie wszystkie części są współzamienne!

Toyota Yaris I - plusy

Solidne podzespoły mechaniczne, przestronne i praktyczne wnętrze, ciekawa deska rozdzielcza.

Toyota Yaris I - minusy

Korozja nadwozia, silniki źle znoszą pracę na LPG, części nieco droższe niż do aut marek europejskich.

Dane techniczne 1.0 1.3 1.4 D-4D
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 998 1298 1364
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 50/68/6000 64/87/6000 55/75/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 90/4100 122/4200 170/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 155 175 170 
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,6 12,1 12,9
Spalanie (l/100 km)** 6,1/4,5/5,1 7,7/5,0/6,0  5,1/3,7/4,2

Nasza ocena: 4