To nie znaczy, że upływ czasu jej nie szkodzi. Choć konstrukcja uchodzi za solidną, to z roku na rok coraz trudniej o zadbane egzemplarze, z biegiem lat coraz mocniej daje też o sobie znać korozja. Jeżeli jednak uda się znaleźć egzemplarz o niezbyt burzliwej przeszłości, garażowany, najlepiej jeszcze z rąk pierwszego czy drugiego właściciela, który nie oszczędzał na serwisie, to nawet leciwy Yaris potrafi wciąż być niezawodnym kompanem.
Najlepszym wyborem będzie silnik benzynowy 1.0 VVT-i o mocy 68 KM (egzemplarze z początku produkcji były słabsze i miewały problemy z układem zmiennych faz rozrządu), pod warunkiem, że ktoś nie zamontował instalacji LPG.
Egzemplarze z silnikami Diesla 1.4/75 KM trafiają się sporadycznie. Yarisy z początku produkcji pochodzą wyłącznie z Japonii, a późniejsze – także z Francji, a nie wszystkie części są współzamienne!
Toyota Yaris I - plusy
Solidne podzespoły mechaniczne, przestronne i praktyczne wnętrze, ciekawa deska rozdzielcza.
Toyota Yaris I - minusy
Korozja nadwozia, silniki źle znoszą pracę na LPG, części nieco droższe niż do aut marek europejskich.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
998
|
1298
|
1364
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
50/68/6000
|
64/87/6000
|
55/75/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
90/4100
|
122/4200
|
170/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
155
|
175
|
170
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,6
|
12,1
|
12,9
|
Spalanie (l/100 km)**
|
6,1/4,5/5,1
|
7,7/5,0/6,0
|
5,1/3,7/4,2
|
Nasza ocena: 4