To nie znaczy, że upływ czasu jej nie szkodzi. Choć konstrukcja uchodzi za solidną, to z roku na rok coraz trudniej o zadbane egzemplarze, z biegiem lat coraz mocniej daje też o sobie znać korozja. Jeżeli jednak uda się znaleźć egzemplarz o niezbyt burzliwej przeszłości, garażowany, najlepiej jeszcze z rąk pierwszego czy drugiego właściciela, który nie oszczędzał na serwisie, to nawet leciwy Yaris potrafi wciąż być niezawodnym kompanem.
Najlepszym wyborem będzie silnik benzynowy 1.0 VVT-i o mocy 68 KM (egzemplarze z początku produkcji były słabsze i miewały problemy z układem zmiennych faz rozrządu), pod warunkiem, że ktoś nie zamontował instalacji LPG.
Egzemplarze z silnikami Diesla 1.4/75 KM trafiają się sporadycznie. Yarisy z początku produkcji pochodzą wyłącznie z Japonii, a późniejsze – także z Francji, a nie wszystkie części są współzamienne!
Toyota Yaris I - plusy
Solidne podzespoły mechaniczne, przestronne i praktyczne wnętrze, ciekawa deska rozdzielcza.
Toyota Yaris I - minusy
Korozja nadwozia, silniki źle znoszą pracę na LPG, części nieco droższe niż do aut marek europejskich.
Dane techniczne | 1.0 | 1.3 | 1.4 D-4D |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 998 | 1298 | 1364 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 50/68/6000 | 64/87/6000 | 55/75/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 90/4100 | 122/4200 | 170/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 155 | 175 | 170 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,6 | 12,1 | 12,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 6,1/4,5/5,1 | 7,7/5,0/6,0 | 5,1/3,7/4,2 |
Nasza ocena: 4