Do tego popularne diesle (własne konstrukcje Forda) okazały się zawodne – w TDCi (z common railem) z powodu zużycia pompy paliwowej wysokiego ciśnienia uszkodzeniu ulegały wtryskiwacze, w TDDi (wtrysk bezpośredni) regeneracji będzie wymagać pompa rozdzielaczowa. Koszty? W obu przypadkach 3-5 tys. zł, czyli często tyle, ile… kosztuje auto. A przecież są jeszcze turbina, koło dwumasowe itd. Takich aut nie polecamy. Warto jednak wiedzieć, że Ford wprowadzał liczne modernizacje i szczególnie przy okazji liftingu w 2005 roku wiele wad wyeliminowano.

Owszem, to już wydatek 7-9 tys. zł, ale można liczyć na lepszą trwałość i mniejszą liczbę kłopotów. Zadbane egzemplarze polecamy, tym bardziej że Mondeo II to auto przestronne, wygodne, często nieźle wyposażone.

Polecane silniki: 1.8, 2.0, 2.0 TDCi

Plusy

Atrakcyjna relacja ceny do wieku, duży wybór na rynku, niezłe benzyniaki (poza SCi), dobre walory użytkowe.

Minusy

Dość duże wyeksploatowanie, korozja, usterkowe egzemplarze z początkowych lat produkcji.

Dane techniczne 1.8 2.0 2.0 TDCi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1798 1999 1998
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 92/125/6000 107/145/6000 96/130/3800
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 170/4500 190/4500 330/1800
Prędkość maksymalna (km/h)* 205 215 208
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 10,8 9,8 9,8
Spalanie (l/100 km)** 11,3/5,6/7,6 11,5/5,8/7,9 8,1/4,8/6,0

Nasza ocena: 3