Do tego popularne diesle (własne konstrukcje Forda) okazały się zawodne – w TDCi (z common railem) z powodu zużycia pompy paliwowej wysokiego ciśnienia uszkodzeniu ulegały wtryskiwacze, w TDDi (wtrysk bezpośredni) regeneracji będzie wymagać pompa rozdzielaczowa. Koszty? W obu przypadkach 3-5 tys. zł, czyli często tyle, ile… kosztuje auto. A przecież są jeszcze turbina, koło dwumasowe itd. Takich aut nie polecamy. Warto jednak wiedzieć, że Ford wprowadzał liczne modernizacje i szczególnie przy okazji liftingu w 2005 roku wiele wad wyeliminowano.
Owszem, to już wydatek 7-9 tys. zł, ale można liczyć na lepszą trwałość i mniejszą liczbę kłopotów. Zadbane egzemplarze polecamy, tym bardziej że Mondeo II to auto przestronne, wygodne, często nieźle wyposażone.
Polecane silniki: 1.8, 2.0, 2.0 TDCi
Plusy
Atrakcyjna relacja ceny do wieku, duży wybór na rynku, niezłe benzyniaki (poza SCi), dobre walory użytkowe.
Minusy
Dość duże wyeksploatowanie, korozja, usterkowe egzemplarze z początkowych lat produkcji.
Dane techniczne | 1.8 | 2.0 | 2.0 TDCi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1798 | 1999 | 1998 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 92/125/6000 | 107/145/6000 | 96/130/3800 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 170/4500 | 190/4500 | 330/1800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 205 | 215 | 208 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 10,8 | 9,8 | 9,8 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,3/5,6/7,6 | 11,5/5,8/7,9 | 8,1/4,8/6,0 |
Nasza ocena: 3