Do tego popularne diesle (własne konstrukcje Forda) okazały się zawodne – w TDCi (z common railem) z powodu zużycia pompy paliwowej wysokiego ciśnienia uszkodzeniu ulegały wtryskiwacze, w TDDi (wtrysk bezpośredni) regeneracji będzie wymagać pompa rozdzielaczowa. Koszty? W obu przypadkach 3-5 tys. zł, czyli często tyle, ile… kosztuje auto. A przecież są jeszcze turbina, koło dwumasowe itd. Takich aut nie polecamy. Warto jednak wiedzieć, że Ford wprowadzał liczne modernizacje i szczególnie przy okazji liftingu w 2005 roku wiele wad wyeliminowano.
Ford Mondeo II (2000-07) – zadbane egzemplarze polecamy
Mondeo II z początkowych lat produkcji bywa już w kiepskim stanie. W wielu egzemplarzach podwozie jest w fatalnej kondycji (korozja!), rdzawe wykwity widać też np. na drzwiach. Uwaga na egzemplarze z początkowych lat produkcji. Za naprawę mechanik może sobie zażyczyć tyle, ile kosztował samochód.
Auto Świat
FORD MONDEO II (2000-07)