Najpopularniejszym silnikiem jest diesel 2.0 TDCi/140 KM konstrukcji PSA – trwały, oszczędny i zapewnia dobrą dynamikę. Niestety, większość egzemplarzy ma duże przebiegi i wymaga doinwestowania.

Natomiast mniejszy diesel 1.6 (także PSA) również nie jest złym silnikiem, ale braki mocy dają o sobie szybko znać. Jest jeszcze wersja 1.8 TDCi (konstrukcji Forda), ale to ryzykowny napęd – szczególnie dziś. Wśród benzyniaków dobrym wyborem będzie 2.0/145 KM (baza konstrukcyjna pochodzi z Mazdy). Owszem, silnik ten sporo pali, ale za to okazuje się trwały. A cena? S-Maxy w niezłym stanie można znaleźć za 18-20 tys. zł. Są i droższe egzemplarze, ale np. mają one często benzyniaka EcoBoost (1.6 lub 2.0), który zmaga się z kilkoma poważnymi i drogimi w naprawie problemami.

Polecane silniki: 2.0, 2.5T, 2.0 TDCi

Plusy

Trwały i oszczędny diesel 2.0 TDCi, dość przestronne wnętrze, wygodne fotele, duży wybór tanich części.

Minusy

Podatność na korozję, benzyniaki – albo paliwożerne, albo mało dynamiczne, dużo odpicowanych aut.

Dane techniczne 2.0 2.5T 2.0 TDCi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.benz. R5/20 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1999 2521 1997
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 107/145/6000 162/220/5000 103/140/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 185/4500 320/1500 340/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 197 230 196
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 10,9 7,9 10,2
Spalanie (l/100 km)** 11,0/6,4/8,1 13,3/7,1/9,4 8,1/5,4/6,4

Nasza ocena: 4+