Najpopularniejszym silnikiem jest diesel 2.0 TDCi/140 KM konstrukcji PSA – trwały, oszczędny i zapewnia dobrą dynamikę. Niestety, większość egzemplarzy ma duże przebiegi i wymaga doinwestowania.
Natomiast mniejszy diesel 1.6 (także PSA) również nie jest złym silnikiem, ale braki mocy dają o sobie szybko znać. Jest jeszcze wersja 1.8 TDCi (konstrukcji Forda), ale to ryzykowny napęd – szczególnie dziś. Wśród benzyniaków dobrym wyborem będzie 2.0/145 KM (baza konstrukcyjna pochodzi z Mazdy). Owszem, silnik ten sporo pali, ale za to okazuje się trwały. A cena? S-Maxy w niezłym stanie można znaleźć za 18-20 tys. zł. Są i droższe egzemplarze, ale np. mają one często benzyniaka EcoBoost (1.6 lub 2.0), który zmaga się z kilkoma poważnymi i drogimi w naprawie problemami.
Polecane silniki: 2.0, 2.5T, 2.0 TDCi
Plusy
Trwały i oszczędny diesel 2.0 TDCi, dość przestronne wnętrze, wygodne fotele, duży wybór tanich części.
Minusy
Podatność na korozję, benzyniaki – albo paliwożerne, albo mało dynamiczne, dużo odpicowanych aut.
Dane techniczne | 2.0 | 2.5T | 2.0 TDCi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.benz. R5/20 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1999 | 2521 | 1997 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 107/145/6000 | 162/220/5000 | 103/140/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 185/4500 | 320/1500 | 340/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 197 | 230 | 196 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 10,9 | 7,9 | 10,2 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,0/6,4/8,1 | 13,3/7,1/9,4 | 8,1/5,4/6,4 |
Nasza ocena: 4+