Mała Honda od lat świetnie trzyma wartość – dziś kwota poniżej 10 tys. zł pozwoli jedynie na zakup egzemplarza z pierwszych lat produkcji. Warto? Tak, bo Jazz jak na auto miejskie odznacza się znakomitym, funkcjonalnym (Magic Seats) i przestronnym wnętrzem (jak na segment B, rzecz jasna).

To wręcz wymarzone auto do tego, by wozić dzieci po mieście, np. do szkoły czy przedszkola. Plus też za całkiem duży bagażnik: od 380 do 1323 l. Ciemne strony Jazza II to miejscami zaawansowana korozja (każde oględziny tego modelu zaczynajcie od stanu podwozia i blach!), a także bardzo ograniczony wybór silników – są tylko dwa: 1.2 i 1.3 (drugi ma handlową nazwę „1.4”), oba nadają się głównie do miasta, zaś w trasie od biedy poradzi sobie tylko większy z nich. Mechanika jest raczej trwała, ale zdarzały się problemy z łożyskami w skrzyni ręcznej (huczenie).

Polecane silniki: 1.3

Plusy

Trwała mechanika (poza łożyskami skrzyni!), funkcjonalne wnętrze, duży bagażnik, łatwość odsprzedaży.

Minusy

Rdza (miejscami dość już zaawansowana), uszkodzenia skrzyń biegów, brzydko zniszczone wnętrza wielu aut.

Dane techniczne 1.2 1.3
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 benz. R4/8
Układ rozrządu  OHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1246 1339
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 57/78/5700 61/83/5700
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 110/2800 119/2800
Prędkość maksymalna (km/h)* 170 170
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,7 12,9
Spalanie (l/100 km)** 6,8/4,7/5,5 6,9/4,9/5,7

Nasza ocena: 4+