Mała Honda od lat świetnie trzyma wartość – dziś kwota poniżej 10 tys. zł pozwoli jedynie na zakup egzemplarza z pierwszych lat produkcji. Warto? Tak, bo Jazz jak na auto miejskie odznacza się znakomitym, funkcjonalnym (Magic Seats) i przestronnym wnętrzem (jak na segment B, rzecz jasna).
To wręcz wymarzone auto do tego, by wozić dzieci po mieście, np. do szkoły czy przedszkola. Plus też za całkiem duży bagażnik: od 380 do 1323 l. Ciemne strony Jazza II to miejscami zaawansowana korozja (każde oględziny tego modelu zaczynajcie od stanu podwozia i blach!), a także bardzo ograniczony wybór silników – są tylko dwa: 1.2 i 1.3 (drugi ma handlową nazwę „1.4”), oba nadają się głównie do miasta, zaś w trasie od biedy poradzi sobie tylko większy z nich. Mechanika jest raczej trwała, ale zdarzały się problemy z łożyskami w skrzyni ręcznej (huczenie).
Polecane silniki: 1.3
Plusy
Trwała mechanika (poza łożyskami skrzyni!), funkcjonalne wnętrze, duży bagażnik, łatwość odsprzedaży.
Minusy
Rdza (miejscami dość już zaawansowana), uszkodzenia skrzyń biegów, brzydko zniszczone wnętrza wielu aut.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/8 | benz. R4/8 |
Układ rozrządu | OHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1246 | 1339 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 57/78/5700 | 61/83/5700 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 110/2800 | 119/2800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 170 | 170 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,7 | 12,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 6,8/4,7/5,5 | 6,9/4,9/5,7 |
Nasza ocena: 4+