Przeważnie zawodzą drobiazgi (np. wycieraczki nie wracają do położenia wyjściowego, strajkuje radio), a z poważniejszych problemów trzeba wspomnieć o kłopotach z wysprzęglikiem.

Wysoko oceniamy benzyniaki – szczególnie polecamy silnik 1.2 (rozsądne spalanie, dobra trwałość, choć przeciętne osiągi), a gdy zależy wam na dynamice, celujcie w odmianę 1.4 o mocy 109 KM. Diesle? Nie są złe, ale mimo że to udane konstrukcje, po większym przebiegu będą wymagać napraw. Spośród wersji 1.1 R3 i 1.4 R4 radzimy postawić na większy motor. Cena startuje z poziomu 16-17 tys. zł, ale na zakup radzimy przygotować 20-30 tys. zł – dużo ładnych i zadbanych aut.

Polecane silniki: 1.2, 1.4, 1.4 CRDi

Plusy

Dobre walory użytkowe w klasie B, 7-letnia gwarancja, solidna mechanika, udane silniki benzynowe.

Minusy

Przeciętne wyposażenie wielu aut, nie najlepsza jakość niektórych plastików, diesle drogie w naprawach.

Dane techniczne 1.2 CVVT 1.4 CVVT 1.4 CRDi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1248 1396 1396
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 63/86/6000 80/109/6300 66/90/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 121/4000 137/4200 220/1750-2750
Prędkość maksymalna (km/h)* 172 183 172
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,1 11,5 14,2
Spalanie (l/100 km)** 6,0/4,3/5,0 6,5/4,3/5,3 4,2/3,4/3,6

Nasza ocena: 5-