Przeważnie zawodzą drobiazgi (np. wycieraczki nie wracają do położenia wyjściowego, strajkuje radio), a z poważniejszych problemów trzeba wspomnieć o kłopotach z wysprzęglikiem.
Wysoko oceniamy benzyniaki – szczególnie polecamy silnik 1.2 (rozsądne spalanie, dobra trwałość, choć przeciętne osiągi), a gdy zależy wam na dynamice, celujcie w odmianę 1.4 o mocy 109 KM. Diesle? Nie są złe, ale mimo że to udane konstrukcje, po większym przebiegu będą wymagać napraw. Spośród wersji 1.1 R3 i 1.4 R4 radzimy postawić na większy motor. Cena startuje z poziomu 16-17 tys. zł, ale na zakup radzimy przygotować 20-30 tys. zł – dużo ładnych i zadbanych aut.
Polecane silniki: 1.2, 1.4, 1.4 CRDi
Plusy
Dobre walory użytkowe w klasie B, 7-letnia gwarancja, solidna mechanika, udane silniki benzynowe.
Minusy
Przeciętne wyposażenie wielu aut, nie najlepsza jakość niektórych plastików, diesle drogie w naprawach.
Dane techniczne | 1.2 CVVT | 1.4 CVVT | 1.4 CRDi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1248 | 1396 | 1396 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 63/86/6000 | 80/109/6300 | 66/90/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 121/4000 | 137/4200 | 220/1750-2750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 172 | 183 | 172 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,1 | 11,5 | 14,2 |
Spalanie (l/100 km)** | 6,0/4,3/5,0 | 6,5/4,3/5,3 | 4,2/3,4/3,6 |
Nasza ocena: 5-