Przeważnie zawodzą drobiazgi (np. wycieraczki nie wracają do położenia wyjściowego, strajkuje radio), a z poważniejszych problemów trzeba wspomnieć o kłopotach z wysprzęglikiem.
Wysoko oceniamy benzyniaki – szczególnie polecamy silnik 1.2 (rozsądne spalanie, dobra trwałość, choć przeciętne osiągi), a gdy zależy wam na dynamice, celujcie w odmianę 1.4 o mocy 109 KM. Diesle? Nie są złe, ale mimo że to udane konstrukcje, po większym przebiegu będą wymagać napraw. Spośród wersji 1.1 R3 i 1.4 R4 radzimy postawić na większy motor. Cena startuje z poziomu 16-17 tys. zł, ale na zakup radzimy przygotować 20-30 tys. zł – dużo ładnych i zadbanych aut.
Polecane silniki: 1.2, 1.4, 1.4 CRDi
Plusy
Dobre walory użytkowe w klasie B, 7-letnia gwarancja, solidna mechanika, udane silniki benzynowe.
Minusy
Przeciętne wyposażenie wielu aut, nie najlepsza jakość niektórych plastików, diesle drogie w naprawach.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1248
|
1396
|
1396
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
63/86/6000
|
80/109/6300
|
66/90/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
121/4000
|
137/4200
|
220/1750-2750
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
172
|
183
|
172
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
13,1
|
11,5
|
14,2
|
Spalanie (l/100 km)**
|
6,0/4,3/5,0
|
6,5/4,3/5,3
|
4,2/3,4/3,6
|
Nasza ocena: 5-