Spośród trzech benzyniaków bez doładowania (1.0, 1.2 i 1.4) radzimy wybrać silnik 1.4 (do liftingu o mocy 90 KM, później – 87 i 100 KM) lub – jako alternatywę – 1.2 (szczególnie w odmianach 80 i 85 KM).
Oba silniki nieźle znoszą LPG – zresztą wersję 1.4 oferowano z fabryczną instalacją. Bazowa jednostka 1.0 R3 (początkowo 60, później 65 KM) nie dość, że jest za słaba, to do tego trzeba pogodzić się z niską kulturą pracy, a także nie najlepszą trwałością. A diesle? Przeważnie są już mocno zmęczone i wisi nad nimi widmo drogich napraw – dotyczy to i wersji 1.3 (silnik Fiata), i 1.7 (Isuzu). Uważajcie na korozję (szczególnie egzemplarze z lat 2009-10 z nadwoziem 5d), nieobce są też problemy z elektryką.
Polecane silniki: 1.2, 1.4, 1.7 CDTi
Plusy
Dobry dostęp do zamienników, bogata oferta na rynku, niezły komfort jazdy, udane benzyniaki.
Minusy
Przypadki korozji maski (lata 2010-12), dużo aut poflotowych, kiepska dynamika benzyniaka 1.0 R3.
Dane techniczne | 1.2 | 1.4 | 1.7 CDTi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1229 | 1398 | 1686 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 63/85/5600 | 74/100/6000 | 92/125/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 115/4000 | 130/4000 | 280/2300 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 172 | 180 | 195 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 13,6 | 11,9 | 9,9 |
Spalanie (l/100 km)** | 7,2/4,5/5,5 | 7,3/4,8/5,7 | 6,3/4,1/4,9 |
Nasza ocena: 4