Spośród trzech benzyniaków bez doładowania (1.0, 1.2 i 1.4) radzimy wybrać silnik 1.4 (do liftingu o mocy 90 KM, później – 87 i 100 KM) lub – jako alternatywę – 1.2 (szczególnie w odmianach 80 i 85 KM).

Oba silniki nieźle znoszą LPG – zresztą wersję 1.4 oferowano z fabryczną instalacją. Bazowa jednostka 1.0 R3 (początkowo 60, później 65 KM) nie dość, że jest za słaba, to do tego trzeba pogodzić się z niską kulturą pracy, a także nie najlepszą trwałością. A diesle? Przeważnie są już mocno zmęczone i wisi nad nimi widmo drogich napraw – dotyczy to i wersji 1.3 (silnik Fiata), i 1.7 (Isuzu). Uważajcie na korozję (szczególnie egzemplarze z lat 2009-10 z nadwoziem 5d), nieobce są też problemy z elektryką.

Polecane silniki: 1.2, 1.4, 1.7 CDTi

Plusy

Dobry dostęp do zamienników, bogata oferta na rynku, niezły komfort jazdy, udane benzyniaki.

Minusy

Przypadki korozji maski (lata 2010-12), dużo aut poflotowych, kiepska dynamika benzyniaka 1.0 R3.

Dane techniczne 1.2 1.4 1.7 CDTi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1229 1398 1686
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 63/85/5600 74/100/6000 92/125/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 115/4000 130/4000 280/2300
Prędkość maksymalna (km/h)* 172 180 195
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 13,6 11,9 9,9
Spalanie (l/100 km)** 7,2/4,5/5,5 7,3/4,8/5,7 6,3/4,1/4,9

Nasza ocena: 4