Dobrze oceniamy też 16-zaworową odmianę tego silnika (150 KM), bo choć ma więcej zawodnego osprzętu, to jednak nadal ogólna trwałość nie jest zła. Warunek? Kupno egzemplarza w sensownym stanie z wiarygodną historią serwisową, a o to coraz trudniej.

A właśnie takie auta kosztują ok. 10 tys. zł. Z benzyniaków polecamy 1.8/122 lub 140 KM (1.6 jest za słaby, a 2.2 z wtryskiem bezpośrednim – awaryjny). Mocniejsze motory 2.0T i 2.8T V6 to już wyższy poziom cenowy. Mocne strony Vectry C to dobre walory użytkowe kabiny i bagażnika (zwłaszcza w kombi z przedłużonym rozstawem osi) i niezły dostęp do tanich części. Ogólna trwałość? Raczej przeciętna.

Polecane silniki: 1.8, 2.0T, 1.9 CDTI

Plusy

Obszerne wnętrze, pakowne bagażniki, udane diesle 1.9, dobry dostęp do tanich zamienników.

Minusy

Poważne problemy niektórych silników, np. 3.0 CDTI, słaba trwałość zawieszenia, dużo aut w kiepskim stanie.

Dane techniczne 1.8 2.0T 1.9 CDTI
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek łańcuch pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1796 1998 1910
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 103/140/6300 129/175/5500 88/120/3500
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 175/3800 265/2500 280/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 210 230 200
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 10,7 9,1 11,5
Spalanie (l/100 km)** 9,9/5,6/7,2 12,6/6,4/8,7 7,4/4,7/5,7

Nasza ocena: 4-