Dobrze oceniamy też 16-zaworową odmianę tego silnika (150 KM), bo choć ma więcej zawodnego osprzętu, to jednak nadal ogólna trwałość nie jest zła. Warunek? Kupno egzemplarza w sensownym stanie z wiarygodną historią serwisową, a o to coraz trudniej.
A właśnie takie auta kosztują ok. 10 tys. zł. Z benzyniaków polecamy 1.8/122 lub 140 KM (1.6 jest za słaby, a 2.2 z wtryskiem bezpośrednim – awaryjny). Mocniejsze motory 2.0T i 2.8T V6 to już wyższy poziom cenowy. Mocne strony Vectry C to dobre walory użytkowe kabiny i bagażnika (zwłaszcza w kombi z przedłużonym rozstawem osi) i niezły dostęp do tanich części. Ogólna trwałość? Raczej przeciętna.
Polecane silniki: 1.8, 2.0T, 1.9 CDTI
Plusy
Obszerne wnętrze, pakowne bagażniki, udane diesle 1.9, dobry dostęp do tanich zamienników.
Minusy
Poważne problemy niektórych silników, np. 3.0 CDTI, słaba trwałość zawieszenia, dużo aut w kiepskim stanie.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | łańcuch | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1796 | 1998 | 1910 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 103/140/6300 | 129/175/5500 | 88/120/3500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 175/3800 | 265/2500 | 280/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 210 | 230 | 200 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 10,7 | 9,1 | 11,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,9/5,6/7,2 | 12,6/6,4/8,7 | 7,4/4,7/5,7 |
Nasza ocena: 4-