Po drugie, walory użytkowe – bagażniki najpopularniejszych odmian (sedan i kombi) mają bardzo przeciętną pojemność. Po trzecie, jakość – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości w klasie średniej.

Oczywiście, wiele zależy od stanu konkretnego egzemplarza (przebiegu i serwisu), bo zadbane samochody z rozsądnym przebiegiem wcale nie muszą psuć się nagminnie, szczególnie jeśli wybierzecie benzyniaka 2.0/136 i 140 KM (bezpieczna opcja). To udany silnik, niedrogi w naprawach i dobrze znosi LPG. Świetnym wyborem w tym modelu jest 2-litrowy diesel HDi (jeden z najlepszych diesli ostatnich lat), oczywiście, jeśli przebieg jest w granicach zdrowego rozsądku i poprzedni właściciel nie żałował pieniędzy na serwis i naprawy.

Polecane silniki: 2.0, 2.0 HDi

Plusy

Dobry dostęp do niedrogich zamienników, korzystna cena, często bogate wyposażenie, udane silniki 2.0.

Minusy

Spore przebiegi wielu aut, przeciętna trwałość zawieszenia (dość skomplikowane), awaryjna elektryka.

Dane techniczne 1.8 2.0 2.0 HDi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1749 1997 1997
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 92/125/6000 103/140/6000 103/140/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 170/3750 200/4000 320/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 203 213 208
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 10,3 9,1 9,8
Spalanie (l/100 km)** 10,5/6,0/7,7 11,0/6,4/8,1 7,7/4,9/5,6

Nasza ocena: 4-