Po drugie, walory użytkowe – bagażniki najpopularniejszych odmian (sedan i kombi) mają bardzo przeciętną pojemność. Po trzecie, jakość – „407-ka” nie jest autem, które należy do wzorców trwałości w klasie średniej.
Oczywiście, wiele zależy od stanu konkretnego egzemplarza (przebiegu i serwisu), bo zadbane samochody z rozsądnym przebiegiem wcale nie muszą psuć się nagminnie, szczególnie jeśli wybierzecie benzyniaka 2.0/136 i 140 KM (bezpieczna opcja). To udany silnik, niedrogi w naprawach i dobrze znosi LPG. Świetnym wyborem w tym modelu jest 2-litrowy diesel HDi (jeden z najlepszych diesli ostatnich lat), oczywiście, jeśli przebieg jest w granicach zdrowego rozsądku i poprzedni właściciel nie żałował pieniędzy na serwis i naprawy.
Polecane silniki: 2.0, 2.0 HDi
Plusy
Dobry dostęp do niedrogich zamienników, korzystna cena, często bogate wyposażenie, udane silniki 2.0.
Minusy
Spore przebiegi wielu aut, przeciętna trwałość zawieszenia (dość skomplikowane), awaryjna elektryka.
Dane techniczne | 1.8 | 2.0 | 2.0 HDi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1749 | 1997 | 1997 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 92/125/6000 | 103/140/6000 | 103/140/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 170/3750 | 200/4000 | 320/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 203 | 213 | 208 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 10,3 | 9,1 | 9,8 |
Spalanie (l/100 km)** | 10,5/6,0/7,7 | 11,0/6,4/8,1 | 7,7/4,9/5,6 |
Nasza ocena: 4-