Z diesli jest jeszcze stary znajomy 1.9 dCi/130 KM (nie najgorszy), a także nowsze odmiany 1.6 i 2.0 dCi.
Z benzyniaków do codziennej jazdy możecie wybrać albo wspomniany już sprawdzony stary silnik 1.6 16V (ma swoje przywary, ale jest chwalony przez mechaników), albo wersje 1.2 i 1.4 TCe (nie bez wad, do tego skomplikowany). Solidny napęd to 2-litrowy benzyniak (140 KM; Nissan), choć w Meganie był łączony tylko ze skrzynią CVT. Można liczyć na dobrą użyteczność.
Z przodu jest sporo miejsca, a bagażniki popularnych wersji nadwoziowych są ustawne i całkiem praktyczne. W hatchbacku 5d do dyspozycji mamy 372-1129 l, a w opisywanej odmianie kombi – 524-1595 l.
Polecane silniki: 1.6, 2.0, 1.5 i 2.0 dCi
Plusy
Duży wybór na rynku, atrakcyjna cena zakupu, dość dobra trwałość, duży wybór niedrogich zamienników.
Minusy
Przeciętna jakość montażu (m.in. skrzypienia w kabinie), dużo aut po flotach, drobne problemy.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/8
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
OHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1598
|
1461
|
1995
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
81/110/6000
|
66/90/4000
|
118/160/3750
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
151/4250
|
200/1750
|
380/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
190
|
180
|
215
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
10,5
|
12,5
|
8,7
|
Spalanie (l/100 km)**
|
9,4/5,5/6,9
|
5,3/4,0/4,4
|
7,5/5,0/5,9
|
Nasza ocena: 4