Z diesli jest jeszcze stary znajomy 1.9 dCi/130 KM (nie najgorszy), a także nowsze odmiany 1.6 i 2.0 dCi.

Z benzyniaków do codziennej jazdy możecie wybrać albo wspomniany już sprawdzony stary silnik 1.6 16V (ma swoje przywary, ale jest chwalony przez mechaników), albo wersje 1.2 i 1.4 TCe (nie bez wad, do tego skomplikowany). Solidny napęd to 2-litrowy benzyniak (140 KM; Nissan), choć w Meganie był łączony tylko ze skrzynią CVT. Można liczyć na dobrą użyteczność.

Z przodu jest sporo miejsca, a bagażniki popularnych wersji nadwoziowych są ustawne i całkiem praktyczne. W hatchbacku 5d do dyspozycji mamy 372-1129 l, a w opisywanej odmianie kombi – 524-1595 l.

Polecane silniki: 1.6, 2.0, 1.5 i 2.0 dCi

Plusy

Duży wybór na rynku, atrakcyjna cena zakupu, dość dobra trwałość, duży wybór niedrogich zamienników.

Minusy

Przeciętna jakość montażu (m.in. skrzypienia w kabinie), dużo aut po flotach, drobne problemy.

Dane techniczne 1.6 1.5 dCi 2.0 dCi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 t.diesel R4/8 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC OHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1461 1995
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 81/110/6000 66/90/4000 118/160/3750
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 151/4250 200/1750 380/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 190 180 215
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 10,5 12,5 8,7
Spalanie (l/100 km)** 9,4/5,5/6,9 5,3/4,0/4,4 7,5/5,0/5,9

Nasza ocena: 4