Z diesli jest jeszcze stary znajomy 1.9 dCi/130 KM (nie najgorszy), a także nowsze odmiany 1.6 i 2.0 dCi.
Z benzyniaków do codziennej jazdy możecie wybrać albo wspomniany już sprawdzony stary silnik 1.6 16V (ma swoje przywary, ale jest chwalony przez mechaników), albo wersje 1.2 i 1.4 TCe (nie bez wad, do tego skomplikowany). Solidny napęd to 2-litrowy benzyniak (140 KM; Nissan), choć w Meganie był łączony tylko ze skrzynią CVT. Można liczyć na dobrą użyteczność.
Z przodu jest sporo miejsca, a bagażniki popularnych wersji nadwoziowych są ustawne i całkiem praktyczne. W hatchbacku 5d do dyspozycji mamy 372-1129 l, a w opisywanej odmianie kombi – 524-1595 l.
Polecane silniki: 1.6, 2.0, 1.5 i 2.0 dCi
Plusy
Duży wybór na rynku, atrakcyjna cena zakupu, dość dobra trwałość, duży wybór niedrogich zamienników.
Minusy
Przeciętna jakość montażu (m.in. skrzypienia w kabinie), dużo aut po flotach, drobne problemy.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | OHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1461 | 1995 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 81/110/6000 | 66/90/4000 | 118/160/3750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 151/4250 | 200/1750 | 380/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 190 | 180 | 215 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 10,5 | 12,5 | 8,7 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,4/5,5/6,9 | 5,3/4,0/4,4 | 7,5/5,0/5,9 |
Nasza ocena: 4