Poza tym można liczyć na rozsądne koszty eksploatacji (powszechnie znana technika, duży wybór niedrogich zamienników), niezły komfort jazdy (zawieszenie dobrze wybiera nierówności), a także kilka udanych silników.
Z benzyniaków do spokojnej jazdy polecamy starą, ale sprawdzoną wersję 1.6 8V (nie najlepsze osiągi, ale wysoka trwałość, tanie naprawy). Silniki 1.6 i 2.0 FSI są już bardziej problematyczne, ale najwięcej drogich zagrożeń czeka ze strony nowoczesnych odmian TSI. Z diesli montowanych przed liftingiem polecamy wersję 1.9 TDI/105 KM (poza BXE – ryzyko obrócenia się panewek), a po zmianach – 1.6/105 KM (wtrysk CR), a także 2-litrówkę z wtryskiem CR, gdyż wersje z pompowtryskiwaczami zmagały się z wieloma problemami.
Polecane silniki: 1.6 8V, 1.6 i 1.9 TDi
Plusy
Świetne walory użytkowe (ogromne bagażniki), dobra dostępność do zamienników, duży popyt na rynku.
Minusy
Problematyczne silniki TSI, diesle 2.0 TDI z PD, drogie w naprawie skrzynie DSG, sporo aut poflotowych.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/8 | t.diesel R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | OHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1595 | 1598 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 75/102/5600 | 77/105/4400 | 77/105/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 148/3800 | 250/1500-2500 | 250/1900 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 190 | 185 | 192 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,3 | 12,7 | 11,8 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,8/5,7/7,2 | 6,7/4,6/5,4 | 7,0/4,7/5,5 |
Nasza ocena: 4+