Poza tym można liczyć na rozsądne koszty eksploatacji (powszechnie znana technika, duży wybór niedrogich zamienników), niezły komfort jazdy (zawieszenie dobrze wybiera nierówności), a także kilka udanych silników.

Z benzyniaków do spokojnej jazdy polecamy starą, ale sprawdzoną wersję 1.6 8V (nie najlepsze osiągi, ale wysoka trwałość, tanie naprawy). Silniki 1.6 i 2.0 FSI są już bardziej problematyczne, ale najwięcej drogich zagrożeń czeka ze strony nowoczesnych odmian TSI. Z diesli montowanych przed liftingiem polecamy wersję 1.9 TDI/105 KM (poza BXE – ryzyko obrócenia się panewek), a po zmianach – 1.6/105 KM (wtrysk CR), a także 2-litrówkę z wtryskiem CR, gdyż wersje z pompowtryskiwaczami zmagały się z wieloma problemami.

Polecane silniki: 1.6 8V, 1.6 i 1.9 TDi

Plusy

Świetne walory użytkowe (ogromne bagażniki), dobra dostępność do zamienników, duży popyt na rynku.

Minusy

Problematyczne silniki TSI, diesle 2.0 TDI z PD, drogie w naprawie skrzynie DSG, sporo aut poflotowych.

Dane techniczne 1.6 1.6 TDI 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 t.diesel R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  OHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1598 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 75/102/5600 77/105/4400 77/105/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 148/3800 250/1500-2500 250/1900
Prędkość maksymalna (km/h)* 190 185 192
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,3 12,7 11,8
Spalanie (l/100 km)** 9,8/5,7/7,2 6,7/4,6/5,4 7,0/4,7/5,5

Nasza ocena: 4+