Mechanika? Jest bardzo trwała, choć ze względu na wiek, duże przebiegi większości egzemplarzy i wysiloną eksploatację w lekkim terenie wiele egzemplarzy wymaga napraw.

A niestety, te w większości przypadków tanie nie będą – to auto wymaga mechanika znającego się na samochodach Subaru (m.in. silniki typu bokser). Mimo to Forester II nadal cieszy się sporym zainteresowaniem. Wspomniane silniki typu bokser pięknie brzmią i w wersji turbo zapewniają dobre osiągi (choć spalanie jest wysokie), można liczyć na wydajny stały napęd wszystkich kół (wersje z przekładniami manualnymi), reduktor o niewielkim przełożeniu, a także takie smaczki, jak szyby drzwi pozbawione ramek. Oprócz silnika 2.0 na rynku występuje wersja 2.5 (import z USA).

Polecane silniki: 2.0, 2.0T, 2.5

Plusy

Trwała mechanika, świetna dzielność w lekkim terenie (szczególnie wersji 2.0), spory popyt na zadbane auta.

Minusy

Coraz większe problemy z korozją, z tyłu niedużo miejsca na nogi, niedomagania silnika 2.5.

Dane techniczne 2.0 2.0 2.0T
Silnik – typ, liczba zaworów benz. B4/16 benz. B4/16 t.benz. B4/16
Układ rozrządu  OHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1994 1994 1994
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 92/125/5600 116/158/6400 130/177/5600
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 184/3600 186/3200 245/3200
Prędkość maksymalna (km/h)* 180 189 205
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,4 9,7 8,3
Spalanie (l/100 km)** 11,5/6,8/8,5 12,3/7,5/9,3 13,1/7,7/9,7

Nasza ocena: 4-