Mechanika? Jest bardzo trwała, choć ze względu na wiek, duże przebiegi większości egzemplarzy i wysiloną eksploatację w lekkim terenie wiele egzemplarzy wymaga napraw.
A niestety, te w większości przypadków tanie nie będą – to auto wymaga mechanika znającego się na samochodach Subaru (m.in. silniki typu bokser). Mimo to Forester II nadal cieszy się sporym zainteresowaniem. Wspomniane silniki typu bokser pięknie brzmią i w wersji turbo zapewniają dobre osiągi (choć spalanie jest wysokie), można liczyć na wydajny stały napęd wszystkich kół (wersje z przekładniami manualnymi), reduktor o niewielkim przełożeniu, a także takie smaczki, jak szyby drzwi pozbawione ramek. Oprócz silnika 2.0 na rynku występuje wersja 2.5 (import z USA).
Polecane silniki: 2.0, 2.0T, 2.5
Plusy
Trwała mechanika, świetna dzielność w lekkim terenie (szczególnie wersji 2.0), spory popyt na zadbane auta.
Minusy
Coraz większe problemy z korozją, z tyłu niedużo miejsca na nogi, niedomagania silnika 2.5.
Dane techniczne | 2.0 | 2.0 | 2.0T |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. B4/16 | benz. B4/16 | t.benz. B4/16 |
Układ rozrządu | OHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1994 | 1994 | 1994 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 92/125/5600 | 116/158/6400 | 130/177/5600 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 184/3600 | 186/3200 | 245/3200 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 180 | 189 | 205 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 11,4 | 9,7 | 8,3 |
Spalanie (l/100 km)** | 11,5/6,8/8,5 | 12,3/7,5/9,3 | 13,1/7,7/9,7 |
Nasza ocena: 4-