Fakty są takie, że w kwocie do 10 tys. zł ciężko będzie znaleźć samochód równie dzielny w terenie, jak Grand Vitara I. Występuje kilka wersji nadwoziowych, w tym m.in. 3d (jako cabrio z materiałowym dachem lub jako klasyczne zamknięte nadwozie), 5d oraz XL-7 (zabierze na pokład do siedmiu osób, nieco inny układ napędowy). Głównym problemem japońskiego auta jest korozja.
Suzuki Grand Vitara (1998-2005) – wiele egzemplarzy było katowanych w terenie
Zdania co do przynależności klasowej tego auta są podzielone: jedni uważają, że to już SUV, inni z kolei twierdzą, że jeszcze nie, bo auto korzysta z ramy i typowo terenowego napędu 4x4, czyli z tylnej osi z dołączanym przodem. Diesel 2.0/109 KM to udana konstrukcja PSA, ale wiele aut z tym motorem ma astronomiczne przebiegi.
Auto Świat
Suzuki Gr. Vitara (1998-2005)