Do wyboru macie: sedana, liftbacka, kombi, a nawet rzadko spotykanego vana (Verso) – wszystkie z bardzo trwałymi materiałami we wnętrzach, za to z blachami ze skłonnością do korozji.
W latach 1997-2000 pod maski trafiały proste, ale solidne silniki (benzynowe: 1.6, 1.8 i 2.0 oraz turbodiesel 2.0), bazujące jeszcze na konstrukcjach znanych z modelu Carina. Szczególnie diesel słynie z przebiegów przekraczających pół miliona km bez poważniejszych napraw – choć trzeba mieć cierpliwość, żeby aż tak długo jeździć tak powolnym autem. Późniejsze benzyniaki mają już zmienne fazy rozrządu (VVT-i), a diesle – wtrysk common rail i sprawiają nieco więcej problemów, ale wciąż można je polecić.
Polecane silniki: 1.6, 2.0, 2.0 TD
Plusy
Bardzo solidne zawieszenie, mechanika i wnętrze, sporo miejsca w kabinie, łatwa obsługa.
Minusy
Korozja, stosunkowo drogie naprawy diesli z ostatnich lat produkcji, zużycie oleju w benzyniakach.
Dane techniczne | 1.6 | 2.0 | 2.0 d-4D |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1998 | 1995 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 81/110/6000 | 110/150/5700 | 81/110/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 150/3800 | 200/4000 | 250/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 195 | 210 | 195 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 11,3 | 9,1 | 11,4 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,5/5,7/7,1 | 10,6/6,7/7,7 | 8,0/4,8/5,9 |
Nasza ocena: 4-