Do wyboru macie: sedana, liftbacka, kombi, a nawet rzadko spotykanego vana (Verso) – wszystkie z bardzo trwałymi materiałami we wnętrzach, za to z blachami ze skłonnością do korozji.

W latach 1997-2000 pod maski trafiały proste, ale solidne silniki (benzynowe: 1.6, 1.8 i 2.0 oraz turbodiesel 2.0), bazujące jeszcze na konstrukcjach znanych z modelu Carina. Szczególnie diesel słynie z przebiegów przekraczających pół miliona km bez poważniejszych napraw – choć trzeba mieć cierpliwość, żeby aż tak długo jeździć tak powolnym autem. Późniejsze benzyniaki mają już zmienne fazy rozrządu (VVT-i), a diesle – wtrysk common rail i sprawiają nieco więcej problemów, ale wciąż można je polecić.

Polecane silniki: 1.6, 2.0, 2.0 TD

Plusy

Bardzo solidne zawieszenie, mechanika i wnętrze, sporo miejsca w kabinie, łatwa obsługa.

Minusy

Korozja, stosunkowo drogie naprawy diesli z ostatnich lat produkcji, zużycie oleju w benzyniakach.

Dane techniczne 1.6 2.0 2.0 d-4D
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1598 1998 1995
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 81/110/6000 110/150/5700 81/110/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 150/3800 200/4000 250/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 195 210 195
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,3 9,1 11,4
Spalanie (l/100 km)** 9,5/5,7/7,1 10,6/6,7/7,7 8,0/4,8/5,9

Nasza ocena: 4-