Do wyboru macie: sedana, liftbacka, kombi, a nawet rzadko spotykanego vana (Verso) – wszystkie z bardzo trwałymi materiałami we wnętrzach, za to z blachami ze skłonnością do korozji.
W latach 1997-2000 pod maski trafiały proste, ale solidne silniki (benzynowe: 1.6, 1.8 i 2.0 oraz turbodiesel 2.0), bazujące jeszcze na konstrukcjach znanych z modelu Carina. Szczególnie diesel słynie z przebiegów przekraczających pół miliona km bez poważniejszych napraw – choć trzeba mieć cierpliwość, żeby aż tak długo jeździć tak powolnym autem. Późniejsze benzyniaki mają już zmienne fazy rozrządu (VVT-i), a diesle – wtrysk common rail i sprawiają nieco więcej problemów, ale wciąż można je polecić.
Polecane silniki: 1.6, 2.0, 2.0 TD
Plusy
Bardzo solidne zawieszenie, mechanika i wnętrze, sporo miejsca w kabinie, łatwa obsługa.
Minusy
Korozja, stosunkowo drogie naprawy diesli z ostatnich lat produkcji, zużycie oleju w benzyniakach.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1598
|
1998
|
1995
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
81/110/6000
|
110/150/5700
|
81/110/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
150/3800
|
200/4000
|
250/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
195
|
210
|
195
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
11,3
|
9,1
|
11,4
|
Spalanie (l/100 km)**
|
9,5/5,7/7,1
|
10,6/6,7/7,7
|
8,0/4,8/5,9
|
Nasza ocena: 4-