W ofercie były dwie wersje 1.8 VVT-i oraz 2.0 VVT-i – pierwsza z nich rozwija 125 KM (przeciętna dynamika, ale rozsądne spalanie), druga 150 KM (niezłe przyspieszenie i elastyczność, ale na stację paliw trzeba zaglądać nieco częściej).
Oba silniki są chwalone za trwałość, choć po przebiegu ok. 200 tys. km zaczynają spalać większe ilości oleju. Jeśli chodzi o diesla, to pod maskę RAV4 II trafiła konstrukcja 2.0 D-4D z żeliwnym blokiem. Choć auto rzeczywiście ma niezłą trwałość, nie liczcie na całkowity brak usterek, szczególnie we wspomnianym dieslu – w tym przypadku kierowca może poznać całą paletę problemów nowoczesnych silników. Uwaga: na rynku nie brakuje wersji 2WD (wszystkie 1.8, ale nie tylko), a odmiana 3d oferuje niewiele miejsca z tyłu i nieduży bagażnik.
Polecane silniki: 1.8, 2.0
Plusy
Dobre wykorzystanie przestrzeni (5d), stały napęd 4x4, niezła trwałość mechaniczna, wybór wersji.
Minusy
Ciasne wnętrze (3d), kosztowne awarie diesla, korozja, stosunkowo wysokie ceny zakupu.
Dane techniczne | 1.8 VVT-i | 2.0 VVT-i | 2.0 D-4D |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1794 | 1998 | 1995 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 92/125/6000 | 110/150/6000 | 85/116/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 161/4200 | 192/4000 | 250/1800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 175 | 185 | 170 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,2 | 10,6 | 12,1 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,4/6,2/7,4 | 11,3/7,2/8,7 | 8,9/6,1/7,1 |
Nasza ocena: 4-