W ofercie były dwie wersje 1.8 VVT-i oraz 2.0 VVT-i – pierwsza z nich rozwija 125 KM (przeciętna dynamika, ale rozsądne spalanie), druga 150 KM (niezłe przyspieszenie i elastyczność, ale na stację paliw trzeba zaglądać nieco częściej).

Oba silniki są chwalone za trwałość, choć po przebiegu ok. 200 tys. km zaczynają spalać większe ilości oleju. Jeśli chodzi o diesla, to pod maskę RAV4 II trafiła konstrukcja 2.0 D-4D z żeliwnym blokiem. Choć auto rzeczywiście ma niezłą trwałość, nie liczcie na całkowity brak usterek, szczególnie we wspomnianym dieslu – w tym przypadku kierowca może poznać całą paletę problemów nowoczesnych silników. Uwaga: na rynku nie brakuje wersji 2WD (wszystkie 1.8, ale nie tylko), a odmiana 3d oferuje niewiele miejsca z tyłu i nieduży bagażnik.

Polecane silniki: 1.8, 2.0

Plusy

Dobre wykorzystanie przestrzeni (5d), stały napęd 4x4, niezła trwałość mechaniczna, wybór wersji.

Minusy

Ciasne wnętrze (3d), kosztowne awarie diesla, korozja, stosunkowo wysokie ceny zakupu.

Dane techniczne 1.8 VVT-i 2.0 VVT-i 2.0 D-4D
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1794 1998 1995
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 92/125/6000 110/150/6000 85/116/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 161/4200 192/4000 250/1800
Prędkość maksymalna (km/h)* 175 185 170
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,2 10,6 12,1
Spalanie (l/100 km)** 9,4/6,2/7,4 11,3/7,2/8,7 8,9/6,1/7,1

Nasza ocena: 4-