Dzięki temu macie szansę na względnie proste, tanie w naprawach auto (współzamienność większości części mechanicznych z popularnymi modelami VW).

Problemy oczywiście też są. Mówimy o kilkunastoletnich autach, więc awarii może ulec niemal wszystko. Odradzamy turbodiesle 2.0 (pompowtryskiwacze, ryzyko drogich awarii), odmiany 1.9 (90-150 KM) są trwalsze, ale trudno o takie auto z rozsądnym przebiegiem. Może więc benzyniak? Polecamy prostą odmianę 2.0 8V lub np. bardziej dynamiczne, a doskonale znane mechanikom 1.8 turbo o mocy 150 KM (ma przywary, ale to solidny i polecany napęd). Trzeba uważać podczas oceny danego egzemplarza (stan, przebieg, wpadki jakościowe).

Polecane silniki: 1.8T, 2.0 8V, 1.9 TDI

Plusy

Przestronne wnętrze, duży bagażnik, łatwa dostępność tanich części, udane benzyniaki i diesel 1.9 TDI.

Minusy

Korozja nadwozia, duże przebiegi w dieslach, awaryjny silnik 2.0 TD, zniszczone plastiki we wnętrzu auta.

Dane techniczne 1.8T 2.0 1.9 TDI
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/20 benz. R4/8 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC OHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1781 1984 1896
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 110/150/5800 85/115/5200 96/130/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 220/1800 170/2600 310/1900
Prędkość maksymalna (km/h)* 199 177 188
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 10,9 15,2 12,8
Spalanie (l/100 km)** 13,0/7,3/9,4 12,8/7,4/9,4 8,0/5,2/6,2

Nasza ocena: 3+