Dzięki temu macie szansę na względnie proste, tanie w naprawach auto (współzamienność większości części mechanicznych z popularnymi modelami VW).
Problemy oczywiście też są. Mówimy o kilkunastoletnich autach, więc awarii może ulec niemal wszystko. Odradzamy turbodiesle 2.0 (pompowtryskiwacze, ryzyko drogich awarii), odmiany 1.9 (90-150 KM) są trwalsze, ale trudno o takie auto z rozsądnym przebiegiem. Może więc benzyniak? Polecamy prostą odmianę 2.0 8V lub np. bardziej dynamiczne, a doskonale znane mechanikom 1.8 turbo o mocy 150 KM (ma przywary, ale to solidny i polecany napęd). Trzeba uważać podczas oceny danego egzemplarza (stan, przebieg, wpadki jakościowe).
Polecane silniki: 1.8T, 2.0 8V, 1.9 TDI
Plusy
Przestronne wnętrze, duży bagażnik, łatwa dostępność tanich części, udane benzyniaki i diesel 1.9 TDI.
Minusy
Korozja nadwozia, duże przebiegi w dieslach, awaryjny silnik 2.0 TD, zniszczone plastiki we wnętrzu auta.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
t.benz. R4/20
|
benz. R4/8
|
t.diesel R4/8
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
OHC
|
OHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1781
|
1984
|
1896
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
110/150/5800
|
85/115/5200
|
96/130/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
220/1800
|
170/2600
|
310/1900
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
199
|
177
|
188
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
10,9
|
15,2
|
12,8
|
Spalanie (l/100 km)**
|
13,0/7,3/9,4
|
12,8/7,4/9,4
|
8,0/5,2/6,2
|
Nasza ocena: 3+