Dzięki temu macie szansę na względnie proste, tanie w naprawach auto (współzamienność większości części mechanicznych z popularnymi modelami VW).
Problemy oczywiście też są. Mówimy o kilkunastoletnich autach, więc awarii może ulec niemal wszystko. Odradzamy turbodiesle 2.0 (pompowtryskiwacze, ryzyko drogich awarii), odmiany 1.9 (90-150 KM) są trwalsze, ale trudno o takie auto z rozsądnym przebiegiem. Może więc benzyniak? Polecamy prostą odmianę 2.0 8V lub np. bardziej dynamiczne, a doskonale znane mechanikom 1.8 turbo o mocy 150 KM (ma przywary, ale to solidny i polecany napęd). Trzeba uważać podczas oceny danego egzemplarza (stan, przebieg, wpadki jakościowe).
Polecane silniki: 1.8T, 2.0 8V, 1.9 TDI
Plusy
Przestronne wnętrze, duży bagażnik, łatwa dostępność tanich części, udane benzyniaki i diesel 1.9 TDI.
Minusy
Korozja nadwozia, duże przebiegi w dieslach, awaryjny silnik 2.0 TD, zniszczone plastiki we wnętrzu auta.
Dane techniczne | 1.8T | 2.0 | 1.9 TDI |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | t.benz. R4/20 | benz. R4/8 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | OHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1781 | 1984 | 1896 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 110/150/5800 | 85/115/5200 | 96/130/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 220/1800 | 170/2600 | 310/1900 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 199 | 177 | 188 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 10,9 | 15,2 | 12,8 |
Spalanie (l/100 km)** | 13,0/7,3/9,4 | 12,8/7,4/9,4 | 8,0/5,2/6,2 |
Nasza ocena: 3+