Wiele starszych egzemplarzy boryka się z poważną korozją blach, tylna belka oparta na drogich w naprawie łożyskach igiełkowych jest zniszczona, a wnętrze – sfatygowane. Część aut swego czasu jeździła jako taksówki, ale dobra wiadomość jest taka, że kwota z górnej granicy budżetu (9-10 tys. zł) pozwala jeszcze znaleźć w miarę zadbane egzemplarze z polskich salonów.

Warto, bo na w sumie niewielkiej długości udało się wygospodarować bardzo funkcjonalne wnętrze i niezły bagażnik. Mechanika okazuje się zazwyczaj trwała, choć w tak starym aucie musisz już spodziewać się problemów z osprzętem (np. cewki zapłonowe), pewnych problemów może przysporzyć dość rozbudowany układ elektryczny. Polecamy silnik 1.6 16V (zdarzają się stukające popychacze zaworowe), niezłym pomysłem będzie któryś z diesli HDi, choć tu swoje robią wysokie przebiegi. Benzyniak 1.8 może brać olej.

Polecane silniki: 1.6 16V, 2.0, 1.6 i 2.0 HDi

Plusy

Pojemne i funkcjonalne wnętrze, kilka udanych silników, prosta konstrukcja i w większości tanie naprawy.

Minusy

Zaawansowana korozja (głównie progi), sfatygowane wnętrza, droga w naprawach tylna belka (łożyska).

Dane techniczne 1.6 1.8 2.0 HDi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1587 1749 1997
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 80/109/6000 85/116/5500 66/90/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 147/4000 160/4000 205/1900
Prędkość maksymalna (km/h)* 180 190 175
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,6 10,8 14,5
Spalanie (l/100 km)** 9,5/6,0/7,3 10,7/6,0/7,7 7,0/4,6/5,5

Nasza ocena: 3+