Wiele starszych egzemplarzy boryka się z poważną korozją blach, tylna belka oparta na drogich w naprawie łożyskach igiełkowych jest zniszczona, a wnętrze – sfatygowane. Część aut swego czasu jeździła jako taksówki, ale dobra wiadomość jest taka, że kwota z górnej granicy budżetu (9-10 tys. zł) pozwala jeszcze znaleźć w miarę zadbane egzemplarze z polskich salonów.
Warto, bo na w sumie niewielkiej długości udało się wygospodarować bardzo funkcjonalne wnętrze i niezły bagażnik. Mechanika okazuje się zazwyczaj trwała, choć w tak starym aucie musisz już spodziewać się problemów z osprzętem (np. cewki zapłonowe), pewnych problemów może przysporzyć dość rozbudowany układ elektryczny. Polecamy silnik 1.6 16V (zdarzają się stukające popychacze zaworowe), niezłym pomysłem będzie któryś z diesli HDi, choć tu swoje robią wysokie przebiegi. Benzyniak 1.8 może brać olej.
Polecane silniki: 1.6 16V, 2.0, 1.6 i 2.0 HDi
Plusy
Pojemne i funkcjonalne wnętrze, kilka udanych silników, prosta konstrukcja i w większości tanie naprawy.
Minusy
Zaawansowana korozja (głównie progi), sfatygowane wnętrza, droga w naprawach tylna belka (łożyska).
Dane techniczne | 1.6 | 1.8 | 2.0 HDi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1587 | 1749 | 1997 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 80/109/6000 | 85/116/5500 | 66/90/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 147/4000 | 160/4000 | 205/1900 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 180 | 190 | 175 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,6 | 10,8 | 14,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 9,5/6,0/7,3 | 10,7/6,0/7,7 | 7,0/4,6/5,5 |
Nasza ocena: 3+