Znakomity rezultat cee’da wynika m.in.z warunków gwarancyjnych (7 lat), jakie zaproponowała na swój pojazd Kia.24,9 proc. stracimy, gdy zdecydujemy się sprzedać rocznego Volkswagena Golfa VI 1.4 TSI w wariancie High-line. W kolejnych latach spadki wartości Golfa nie są już tak konkurencyjne w porównaniu z rywalami. Choć czy o stracie w wysokości 17,7 tys. zł po 12 miesiącach eksploatacji nie można powiedzieć, że jest bolesna? Na pewno mniej odczują ją firmy, które mogą amortyzować zakup pojazdu, ale u większości osób fizycznych wywoła ona bardzo duży dyskomfort. Nierównomierny spadek. Ciekawym przykładem jest Opel Astra III Enjoy z silnikiem 1.4. Gdybyśmy zdecydowali się na sprzedaż auta po roku, stracilibyśmy niespełna 30 proc. w stosunku do jego pierwotnej wartości (mniej tracą tylko 4 modele w segmencie C).
Jednak kolejne lata eksploatacji są dla Astry o wiele mniej korzystne – po czterech latach użytkowania wartość rezydualna (uwzględniająca spadek ceny) jest jedną z najniższych w klasie samochodów kompaktowych.
Mniejszą ma tylko Fiat Bravo 1.4 Dynamic i Opel Astra Classic 1.4 Start. Wybór aut z segmentu C w naszym zestawieniu nie jest przypadkowy – to najpopularniejsze modele w najczęściej kupowanych wersjach nadwoziowych, wyposażeniowych oraz silnikowych (np. nabywcy decydujący się w ubiegłym roku na Skodę Octavię zwykle wybierali wersję kombi wyposażoną w silnik 1.9 TDI o mocy 105 KM). Jak widać, najtańsze odmiany samochodów wcale nie cieszą się największym powodzeniem na rynku.
Skoda Octavia 1.9 TDI Ambiente
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 28,6 56 222 złpo 36 mies. 45 000 km 44,8 43 452 złpo 48 mies. 60 000 km 51,1 38 479 zł
Ford Focus 1.8 TDCi Trend
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 36,3 44 958 złpo 36 mies. 45 000 km 51,9 33 929 złpo 48 mies. 60 000 km 58,2 29 530 zł
VW Golf VI 1.4 TSI Highline
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 24,9 53 318 złpo 36 mies. 45 000 km 45,6 38 611 złpo 48 mies. 60 000 km 53,3 33 143 zł
Hyundai i30 1.4 Classic
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 31,9 31 458 złpo 36 mies. 45 000 km 45,5 25 166 złpo 48 mies. 60 000 km 50,5 22 880 zł
Kia cee’d 2.0 CRDi Optimum
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 28,6 53 146 złpo 36 mies. 45 000 km 42,4 42 831 złpo 48 mies. 60 000 km 47,6 38 985 zł
Opel Astra III 1.4 Enjoy
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 29,6 43 635 złpo 36 mies. 45 000 km 51,9 29 809 złpo 48 mies. 60 000 km 61,0 24 193 zł
Renault Mégane 1.5 dCi Dynamique
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 30,2 49 670 złpo 36 mies. 45 000 km 45,4 38 897 złpo 48 mies. 60 000 km 50,9 34 928 zł
Nissan Qashqai 1.6 Acenta
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 22,8 58 521 złpo 36 mies. 45 000 km 43,3 42 979 złpo 48 mies. 60 000 km 50,8 37 310 zł
Opel Astra Classic 1.4 Start
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 31,6 29 308 złpo 36 mies. 45 000 km 55,7 18 963 złpo 48 mies. 60 000 km 63,1 15 812 zł
Fiat Bravo 1.4 Dynamic
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 45,9 29 746 złpo 36 mies. 45 000 km 58,6 22 754 złpo 48 mies. 60 000 km 63,3 20 200 zł
Toyota Auris 1.3 Terra
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 32,0 35 717 złpo 36 mies. 45 000 km 47,5 27 543 złpo 48 mies. 60 000 km 54,1 24 079 zł
Honda Civic 1.8 Sport
Okres eksploatacji Przebieg Utrata w proc. Wartość auta
- po 12 mies. 15 000 km 35,4 45 806 złpo 36 mies. 45 000 km 52,7 33 509 złpo 48 mies. 60 000 km 60,4 28 054 zł