Początkowo w ofercie znalazła się tylko wersja z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 136 KM. To trwała i bezawaryjna konstrukcja (chociaż potrafi brać olej – nawet 0,2 l /100 KM), jednak ważącemu co najmniej 1580 kg autu zapewnia słabe osiągi. Ponadto niektóre egzemplarze z podstawowym silnikiem mogą występować w wersjach z napędem tylko na przednią oś, co zawęża możliwość wykorzystania ich tylko do jazdy po utwardzonych traktach.
Jeśli chcemy, aby Outlander miał rzeczywiście wszechstronny i rekreacyjny charakter, warto poszukać odmiany z silnikiem 2.4/160 KM oferowanej od 2004 r., która w standardzie ma napęd 4WD. Jest to rozwiązanie typowe dla klasy SUV, które podczas normalnych warunków jazdy napędza tylko przednią oś, a w razie potrzeby dołącza także tylną. Dzięki temu zużycie paliwa nie jest bardzo wysokie – średnie na poziomie 10 l/100 km – a jednocześnie można przedrzeć się autem przez piaszczyste fragmenty polnych dróg. Bardziej wymagające przeprawy mimo wszystko dla Outlandera mogą okazać się zbyt trudne. Wersję 2.4 z początku produkcji kupimy za nieco ponad 35 tys. zł. Mitsubishi Outlandera można wykorzystać do codziennej jazdy, a także podczas wakacyjnych podróży, pewnym ograniczeniem może okazać się jednak 402-litrowy bagażnik, który dopiero zapakowany po dach (kosztem widoczności) okazuje się całkiem pojemny. Jeśli złożymy kanapę, wewnątrz przewieziemy np. dwa rowery. Wnętrze jest obszerne i dobrze wyposażone – w standardzie m.in.: ABS, 4 airbagi, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzacja – i co najważniejsze, zapewnia dobry komfort jazdy.