Początkowo w ofercie znalazła się tylko wersja z benzynowym silnikiem 2.0 o mocy 136 KM. To trwała i bezawaryjna konstrukcja (chociaż potrafi brać olej – nawet 0,2 l /100 KM), jednak ważącemu co najmniej 1580 kg autu zapewnia słabe osiągi. Ponadto niektóre egzemplarze z podstawowym silnikiem mogą występować w wersjach z napędem tylko na przednią oś, co zawęża możliwość wykorzystania ich tylko do jazdy po utwardzonych traktach.
Jeśli chcemy, aby Outlander miał rzeczywiście wszechstronny i rekreacyjny charakter, warto poszukać odmiany z silnikiem 2.4/160 KM oferowanej od 2004 r., która w standardzie ma napęd 4WD. Jest to rozwiązanie typowe dla klasy SUV, które podczas normalnych warunków jazdy napędza tylko przednią oś, a w razie potrzeby dołącza także tylną. Dzięki temu zużycie paliwa nie jest bardzo wysokie – średnie na poziomie 10 l/100 km – a jednocześnie można przedrzeć się autem przez piaszczyste fragmenty polnych dróg. Bardziej wymagające przeprawy mimo wszystko dla Outlandera mogą okazać się zbyt trudne. Wersję 2.4 z początku produkcji kupimy za nieco ponad 35 tys. zł. Mitsubishi Outlandera można wykorzystać do codziennej jazdy, a także podczas wakacyjnych podróży, pewnym ograniczeniem może okazać się jednak 402-litrowy bagażnik, który dopiero zapakowany po dach (kosztem widoczności) okazuje się całkiem pojemny. Jeśli złożymy kanapę, wewnątrz przewieziemy np. dwa rowery. Wnętrze jest obszerne i dobrze wyposażone – w standardzie m.in.: ABS, 4 airbagi, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzacja – i co najważniejsze, zapewnia dobry komfort jazdy.
W eksploatacji Mitsubishi Outlander nie sprawia kłopotów, co jednak wcale nie znaczy, że jest tani w utrzymaniu, nawet jeśli jego obsługa ogranicza się do standardowych przeglądów (co 15 tys. km) i wymiany części eksploatacyjnych. Niestety, oryginalne podzespoły są dość drogie i często nie można ich zastąpić tanimi zamiennikami. Na przykład wymiana sprzęgła może kosztować ponad 2,5 tys. zł. Droga jest też wymiana napędu rozrządu zalecana co 90 tys. km (w skład kompletu wchodzą dwa paski i m.in. napinacz hydrauliczny). Ponadto silnik 2.4 wymaga dość częstej regulacji luzu zaworowego (co 45 tys. km) i źle znosi współpracę z instalacją LPG.Słabe strony Mitsubishi Outlandera to podatne na skrzywienie tarcze hamulcowe i zawieszenie skrzypiące na nierównościach. Poza tym zdarzają się usterki spryskiwaczy reflektorów i korozja na krawędziach maski. Kłopoty z pracą wentylatorów ustały po przeprowadzeniu akcji serwisowej.
Galeria zdjęć
Mitsubishi Outlander - Uniwersalność to jego mocna strona
Mitsubishi Outlander - Uniwersalność to jego mocna strona
Mitsubishi Outlander - Uniwersalność to jego mocna strona
Mitsubishi Outlander - Uniwersalność to jego mocna strona
Mitsubishi Outlander - Uniwersalność to jego mocna strona