Auto Świat Używane Opel Astra Coupe: Styl, lecz także rozsądek

Opel Astra Coupe: Styl, lecz także rozsądek

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Czy styl Opla Astry drugiej generacji można uznać za porywający? Zdecydowanie nie, są jednak dwa wyjątki. Obydwa powstały na deskach kreślarskich włoskiej firmy projektowej Bertone. Pierwszym z nich jest Astra z nadwoziem coupé, drugim – oparta na niej wersja cabrio. Astra bez dachu może się podobać, jednak jej użyteczność nie jest tak duża, jak pojazdów z zamkniętym nadwoziem. Poza tym rzadziej występuje na rynku wtórnym i ma wyższe ceny. Coupé, które jest nie tylko ładne, ale i bardziej użyteczne, można kupić już za około 15 tys. zł, a ceny najmłodszych egzemplarzy osiągają maksymalnie 25 tys. zł.

Opel Astra Coupe: Styl, lecz także rozsądek
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Opel Astra Coupe: Styl, lecz także rozsądek

Jest jednak także zła wiadomość – pojazd ten nie cieszył się dużą popularnością w polskich salonach, co spowodowane było wysokimi cenami (zaczynały się od ok. 80 tys. zł za wersję 1.8, a kończyły na ponad 100 tys. zł za 200-konną wersję 2.0 turbo; diesla nie oferowano). Dlatego skazani jesteśmy na egzemplarze z importu. Znalezienie auta bez wypadkowej przeszłości nie jest łatwe, szczególnie gdy poszukujemy konkretnej wersji silnikowej. Standardem są także cofnięte liczniki, co szczególnie w przypadku silnika wysokoprężnego odgrywa dość duże znaczenie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: