Zakupy w markecie budowlanym, weekendowy wyjazd na działkę, a nawetniewielka przeprowadzka – kombiaki segmentu C żadnych wyzwań się nieboją.
Zobacz także
- Radzimy, które kompaktowe kombi warto kupić
- Citroen Xsara II
- Zobacz więcej
Niestety, każdy medal ma dwie strony: w rzetelne naprawy taniegowołu roboczego mało kto gotów jest inwestować jakiekolwiek pieniądze, apraca, do której wykorzystuje się takie pojazdy, często bywa naprawdęciężka. Jeśli więc szukacie auta, które ma jeszcze przez jakiś czasposłużyć, dokładnie sprawdźcie jego stan techniczny. Ryzyko – nawetwśród benzyniaków – jest duże.
Citroën Xsara Break (1998-2006) to jeden z najtańszych pojazdów w naszym zestawieniu (od 3 tys. zł). Francuskie auto miewa problemy z trwałością, ale większość usuniemy tanim kosztem. Polecamy któregoś z udanych benzyniaków: 1.4 lub 1.6. Pojemny kufer: 515-1510 l.
Marea Weekend (1996-2002) była pozycjonowana przez Fiata w klasie średniej, ale bazuje na platformie kompaktów Bravo/Brava i dlatego trafiła do naszego zestawienia. Niskie ceny zakupu (od 3 tys. zł), przeciętna trwałość, duży kufer (500-1550 l). Polecamy silnik 1.9 JTD.
Peugeot 306 SW (1997-2001) pojawił się dopiero cztery lata po debiucie hatchbacka. Efekt? Kombiaki są nieco bardziej dopracowane i mniej awaryjne. Narzekać można na przeciętny kufer (440-1510 l) i problemy z tylnym zawieszeniem. Przystępne ceny: od 4 tys. zł.
Toyota Corolla VIII (1997-2001) przekonuje trwałością. Prosta konstrukcja sprawia, że nawet auta wykorzystywane do ciężkiej pracy psują się dość rzadko. Polecamy benzyniaki 1.4 i 1.6 oraz wolnossącego diesla 2.0. Wady – mały kufer (308 l) i drogie części. Ceny: od 5 tys. zł.
Skoda Octavia I (1998-2004) po raz kolejny gości w naszym zestawieniu – tym razem w wersji kombi. Nie może być jednak inaczej, skoro za przystępne pieniądze (od 6,5 tys. zł) otrzymujemy ogromny kufer (548-1512 l) i funkcjonalną kabinę. Polecamy silniki 1.6, 1.8 Turbo i 1.9 TDI. Trwałość – całkiem przyzwoita.
Renault Mégane w wersji kombi pojawiło się na rynku w 1999 r., przy okazji liftingu modelu. Można liczyć na komfortowe zawieszenie, niezłe wyposażenie i pojemny kufer (485-1600 l). Kombi nie rdzewieje już tak szybko jak auta sprzed liftingu, a awaryjność jest mniejsza (co nie znaczy, że mała!). Ceny: od 7 tys. zł.
Honda Civic Aerodeck (1998-2001) psuje się niezbyt często i zapewnia sporo frajdy z jazdy (zwłaszcza w wersji 1.8/169 KM). Wady? Szybko postępująca korozja i umiarkowane walory użytkowe. Problem stanowi też zdobycie niektórych części zamiennych. Kufer pomieści od 415 do 1312 l. Ceny: od 7,5 tys. zł.
Opel Astra II kombi (1998-2004) to jedno z najbardziej poszukiwanych aut w tym przedziale cenowym (od 8 tys. zł). O popularności Astry decydują tanie naprawy i pojemny kufer (480-1500 l). Wady: ubogie wyposażenie egzemplarzy kupionych w Polsce i przeciętna jakość wykonania.
Ford Focus I kombi (1999-2004) jest tani w utrzymaniu i zapewnia najlepsze spośród rywali własności jezdne. Trzeba jednak uważać na ogniska korozji i tylne zawieszenie wielowahaczowe. Polecamy benzyniaki 1.6, 2.0 i diesle TDDi. Poj. kufra: 520-1580 l, ceny: od 8,5 tys. zł.
Volkswagen Golf IV Variant (1999-2006) dość dużo kosztuje (od 11 tys. zł), a pod względem walorów użytkowych wypada gorzej od większości konkurentów – mało miejsca z tyłu, bagażnik o poj. 460-1470 l. Do tego dochodzi przeciętna trwałość. Zaleta: tanie części.
Galeria zdjęć
Marea Weekend (1996-2002) była pozycjonowana przez Fiata w klasie średniej, ale bazuje na platformie kompaktów Bravo/Brava i dlatego trafiła do naszego zestawienia. Niskie ceny zakupu (od 3 tys. zł), przeciętna trwałość, duży kufer (500-1550 l). Polecamy silnik 1.9 JTD.
Peugeot 306 SW (1997-2001) pojawił się dopiero cztery lata po debiucie hatchbacka. Efekt? Kombiaki są nieco bardziej dopracowane i mniej awaryjne. Narzekać można na przeciętny kufer (440-1510 l) i problemy z tylnym zawieszeniem. Przystępne ceny: od 4 tys. zł.
Toyota Corolla VIII (1997-2001) przekonuje trwałością. Prosta konstrukcja sprawia, że nawet auta wykorzystywane do ciężkiej pracy psują się dość rzadko. Polecamy benzyniaki 1.4 i 1.6 oraz wolnossącego diesla 2.0. Wady – mały kufer (308 l) i drogie części. Ceny: od 5 tys. zł.
Skoda Octavia I (1998-2004) po raz kolejny gości w naszym zestawieniu – tym razem w wersji kombi. Nie może być jednak inaczej, skoro za przystępne pieniądze (od 6,5 tys. zł) otrzymujemy ogromny kufer (548-1512 l) i funkcjonalną kabinę. Polecamy silniki 1.6, 1.8 Turbo i 1.9 TDI. Trwałość – całkiem przyzwoita.
Renault Mégane w wersji kombi pojawiło się na rynku w 1999 r., przy okazji liftingu modelu. Można liczyć na komfortowe zawieszenie, niezłe wyposażenie i pojemny kufer (485-1600 l). Kombi nie rdzewieje już tak szybko jak auta sprzed liftingu, a awaryjność jest mniejsza (co nie znaczy, że mała!). Ceny: od 7 tys. zł.
Honda Civic Aerodeck (1998-2001) psuje się niezbyt często i zapewnia sporo frajdy z jazdy (zwłaszcza w wersji 1.8/169 KM). Wady? Szybko postępująca korozja i umiarkowane walory użytkowe. Problem stanowi też zdobycie niektórych części zamiennych. Kufer pomieści od 415 do 1312 l. Ceny: od 7,5 tys. zł.
Opel Astra II kombi (1998-2004) to jedno z najbardziej poszukiwanych aut w tym przedziale cenowym (od 8 tys. zł). O popularności Astry decydują tanie naprawy i pojemny kufer (480-1500 l). Wady: ubogie wyposażenie egzemplarzy kupionych w Polsce i przeciętna jakość wykonania.
Ford Focus I kombi (1999-2004) jest tani w utrzymaniu i zapewnia najlepsze spośród rywali własności jezdne. Trzeba jednak uważać na ogniska korozji i tylne zawieszenie wielowahaczowe. Polecamy benzyniaki 1.6, 2.0 i diesle TDDi. Poj. kufra: 520-1580 l, ceny: od 8,5 tys. zł.
Volkswagen Golf IV Variant (1999-2006) dość dużo kosztuje (od 11 tys. zł), a pod względem walorów użytkowych wypada gorzej od większości konkurentów – mało miejsca z tyłu, bagażnik o poj. 460-1470 l. Do tego dochodzi przeciętna trwałość. Zaleta: tanie części.